بک لینک خوب چه ویژگی دارد؟

بک لینک خوب چه ویژگی دارد؟
  • بک لینک چیست؟

بک لینک به لینک هایی گفته می‎شود که از یک صفحه خارج و به صفحه دیگری پیوند زده می‎شود. لینک ها ممکن است خارجی یا داخلی باشند. بک لینک های داخلی به صفحات داخلی سایت، در حالی که بک لینک های خارجی به صفحات سایر وب سایت پیوند زده می‎شود. هدف از لینک های خارجی تنها افزایش رتبه سایت است؛ اما بک لینک های داخلی علاوه بر افزایش رتبه، برای نمایش سایر صفحات برای کاربران و افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن صفحات انجام می‎شود.

بک لینک را شاید بتوان لینک های مفیدی دانست که بودن شان در طراحی سایت به ما کمک می کند و برای طراحی سایت ما موثر می باشند و لینک هایی هستند که هر صفحه در سایت را به یک صفحه ی مخصوص دیگر متصل می کنند و ما بین صفحات وب سایت ارتباطی موثر ایجاد می کنند . بک لینک هم از دایرکتوری می تواند باشد و هم از یک وب سایت .

  • بک لینک های خوب چه ویژگی های دارند؟

  • بالا بردن رتبه سایت

از آنجا که هدف اصلی از بک لینک ها بالا بردن رتبه سایت است، بنابراین زمان انتخاب لینک باید به تعداد بازدیدکننده صفحه نظر داشت. همچنین اگر بک لینک خارجی باید از میان سایت های مرتبط با وب سایت خود انتخاب شود. تناسب موضوعی میان محتوای صفحه با وب سایت خارجی (که لینک آن به عاریت گرفته شده) اهمیت زیادی در افزایش رتبه سایت دارد.

  • میزان اعتبار سایت لینک دهنده

به هر میزان که اعتبار سایت لینک دهنده ارزش و اعتبار بیشتری در موتورهای جستجو داشته باشد، به همان میزان در افزایش رتبه سایت موثر است. اگر رتبه سایت لینک دهنده در موتورهای جستجو پایین باشد، موجب کاهش رتبه سایت شما نیز می‎شود. این امر در رابطه با صفحات داخلی وب سایت نیز صدق می‎کند. بنابراین بهتر است از لینک صفحاتی استفاده شود که بیشترین حجم بازدیدکننده را دارند.

بک لینک

  • بک لینک صفحات با محتوای جذاب

در صورتی که برخی صفحاتی محتواهای باکیفیتی دارند بطوری که می‎توانند کاربران را به سمت خود جذب کنند اما تعداد بازدیدکننده آنها چندان زیاد نیست، بازهم می‎توانند به عنوان یک بک لینک و بهینه سازی سایت خوب محسوب شوند. اگر چه معیار اصلی انتخاب لینک صفحات، رتبه سایت است اما اگر محتوای باکیفیت در این سایتها بارگذاری شده باشد، بازهم می‎توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

  • وجود کلمات کلیدی در صفحات

کلمات کلیدی نقش مهمی را در افزایش رتبه سایت ایفا می‎کنند. به همین منظور بهتر است در زمان انتخاب بک لینک به صفحاتی که بیشترین و نزدیک ترین کلمات کلیدی به وب سایت شما را استفاده کرده اند، توجه داشت. این کار در افزایش نمایش وب سایت شما در صفحه نتایج جستجو موثر است.

  • رعایت نکات سئو

اگر چه بک لینک خود یکی از فاکتورهای مهم بهینه سازی وب سایت به شمار می‎رود اما خود نیز دربرگیرنده مجموعه از تکنیک های سئو است. از جمله این تکنیک‎ها می‎توان به ایندکس و فالو شدن صفحه مورد نظر توسط Meta اشاره کرد. همچنین توجه به Robots.txt برای صفحات مورد نظر، استفاده از Alt برای تصاویر بک لینک،  استفاده از کلمه کلیدی در متن لنگر، استفاده از لینک در محتوای صفحه و ... مواردی هستند که در بک لینک ها باید به آنها توجه شود.

  • تعداد کم لینک در صفحات مورد نظر

زمانی که یک صفحه برای بک لینک انتخاب می‎شود، باید تعداد لینک های ورودی و خروجی آن بررسی شود. در صورتی که که لینک های ورود و خروجی آن زیاد باشد، تاثیر کمی بر رتبه سایت خواهد داشت. به همین دلیل باید لینک صفحاتی را انتخاب کرد که کمترین حجم لینک خروجی و داخلی را داشته باشند.

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.