روش جستجو گوگل

روش جستجو گوگل

روش جستجو گوگل شامل انواع مختلف است اینکه در عصر اطلاعات و از میان انبوه اطلاعات بتوانیم به راحتی اطلاعات موردنیاز را در کمترین زمان به دست آوریم، اهمیت بسیاری دارد.

در این میان موتورهای جستجو و از جمله گوگل از ابزار اصلی در پیداکردن اطلاعات در اینترنت می باشند، همان طور که می دانید گوگل یکی از موتورهای جستجوی رایگان و قدرتمند است که بیشترین درصد جستجوهای وب را به تنهایی ازان خود کرده است.

این جستجوگر با پشتیبانی از زبان های مختلف دنیا توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند و البته همین پشتیبانی از زبان فارسی بوده که در ایران و میان فارسی زبانان نیز هواداران خاص خود را دارد.

روش های جستجو در گوگل

اولین روش جستجو گوگل جستجوی کلمات بدون هدف خاصی از سرچ کلیک بر روی کلمات  Im Feeling Lucky است که به اولین صفحه وبی هدایت می کند که گوگل برای جستجوی شما پیدا کرده است. البته این کار برای زمانی کاربرد دارد که عجله دارید و فقط نتیجه بدست آمده را می خواهید مشاهده کنید.

جستجو در گوگل

روش جستجو گوگل به شناخت شما از حیطه موضوعی که به دنبال آن می گردد برمی گردد، البته راه آسان جستجوی موضوعی خاص این است که کلمات توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوطه تایپ کنید و سپس کلید اینتر را فشار دهید یا اینکه بر روی کلمه سرچ کلیک کنید تا به لیستی از وب سایت هایی که در حیطه موضوع مطلب دارند به راحتی دسترسی داشته باشید؛ البته نکته مهم تر اینکه گوگل سایت هایی که دارای کلمات سرچ شده شما است را لیست می کند لذا باید سعی کنید تا در نوار جستجو، فقط کلماتی را تایپ کنید که اصلی تر از بقیه کلمات است و از کلمات اضافی دیگر بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیک تر باشند.

دیگر روش جستجو گوگل این است که اینتدا در خانه خالی مخصوص جستجو کلمات allintitle یعنی تماما در عنوان را بدون فاصله بین کلمات و بعد از آن نشانه دو نقطه(: را بدون فاصله تایپ کنید پس از آن با یک فاصله موضوع موردنظر را در قالب کلید واژه تایپ و در مرحله آخر بر روی گزینه گوگل سرچ کلیک یا اینتر بزنید.

دومین روش جستجو گوگل استفاده از گیومه("") است، یعنی کلمه یا عبارت را بین این گیومه قرار می دهیمجستجوگر فقط صفحاتی که این کلمه یا عبارت در آنها باشد را پیدا می کند.

سومین روش استفاده از * است که به عنوان یک پسوند برای کلمات جستجو به کار می رود و اصولا به معنای هر حرفی به کار می رود. البته بیشتر این روش برای زمانی خوب است که قصد داریم کلمه ای را جستجو کنیم که بخشی از آن از خاطرمان رفته است به جای آن کلمه از ستاره* استفاده می کنیم.

دیگر روش جستجو گوگل که از آن به عنوان جستجوی پیشرفته یاد می شود کلیک بر روی لینک جستجوی پیشرفته advanced search است به این ترتیب وارد صفحه جستجوی پیشرفته گوگل خواهید شد و به این ترتیب می توانید تنظیمات بیشتری را برای یافتن صفحات انتخاب کنید.

 

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.