افزایش رتبه در گوگل

افزایش رتبه در گوگل

الگوریتم گوگل که رتبه بندی وب سایت ها را محاسبه می کند، می تواند مانند یک معما بنظر برسد چرا که دائماً در حال تغییر است و در طول یک سال بیش از 500 مرتبه تغییر می کند. با این حال، بزرگترین عامل در رتبه بندی گوگل بر این موضوع گرایش دارد تا مبنای آن لینک های آبی ای باشد که تقریباً بر روی تمام وب سایت مشاهده می شوند.

گوگل را به عنوان محل اخذ رأی اینترنتی تصور کنید، که میزان آراء را از تمامی لینک هایی که بر روی طراحی وب سایت ها پیدا کرده جمع آوری می کند. بر خلاف دموکراسی معمولی شما (رأی اکثریت)، که در آن هر  شخصی دارای یک حق رأی است، گوگل به طراحی سایت های مرتبط و معتبر حق رأی بیشتری می دهد.

 

سئوی سایت

متأسفانه، هیچ راه سریع و آسانی برای دریافت شمار بیشتری لینک برای وب سایت شما یا حتی بالا آمدن آن در صفحه اول جستجوی گوگل وجود ندارد.
در اینجا به 10 استراتژی که می تواند به شما در زمینه بهینه سازی سایت و سئو کمک کند اشاره شده است:

  • آرای خودتان را یکپارچه کنید. اغلب صاحبان مشاغل این نکته را درک نمی کنند که yourwebsite.com و http://yourwebsite.com به عنوان صفحاتی مختلف توسط موتورهای جستجو دیده می شوند. این موضوع می تواند در هر لینکی که شما دریافت کرده اید بین دو صفحه بیآب و رنک و تضعیف شود. در واقع این روند برابر با یک حزب سیاسی تقسیم شده و رأی به اشتراک گذاشته با دو حزب جدید می باشد. راه حل این مشکل رایج این است که به گوگل بگوئید تمامی آرای گرفته شده از www.yourwebsite.com را می خواهید تا در راستای http://yourwebsite.com محاسبه شود. این موضوع می تواند با استفاده از یک هدایت دوبارۀ دائم یا تغییر مسیر (که با عنوان 301 شده است) از سوی یکی از صفحات به صفحه ای دیگر اجرا شود.
  • ارائه تضامین: هر شرکتی برای عرضه محصولات و خدمات بر سایر مشاغل و کسب و کار اتکا می کند. طوفان فکری فهرستی از تمامی مشاغلی است که شما از آن استفاده و پیشنهاد می کنید و برای ارائه این کسب و کارها با مشتریان عرضه می شود. اغلب شرکت ها در وب سایت های خود برای مشتریان یک صفحه اختصاصی خواهند داشت که درواقع برای مشتریان بالقوه آن شرکت به عنوان یک مصونیت و مصداق اجتماعی ایفای نقش می کند. معمولاً این شرکت ها در فرصتی مناسب برای دریافت سپاس (به نشان قدردانی) از سوی یک مشتریِ راضی با اشتیاق عمل خواهند کرد و نسبت به این موضوع بیشتر خوشحال خواهند شد تا به جای حمایت از وب سایت. این تکنیک برای هر دو وب سایت قانون برنده-برنده است و به ایجاد یک رابطه خوب با تامین کننده کمک می کند.
  • پیشنهاد تخفیف: هر شخصی معاملۀ خوب را دوست دارد و باشگاه ها و سازمان ها نیز دوست دارند چنین منافعی را برای اعضاء خود ترویج دهند. پیشنهاد یک تخفیف خاص و منحصر به یک باشگاه یکی از راه های بسیار موثر برای دریافت یک لینک است. من از این تکنیک برای ارائه تخفیف به دانشجویان دانشگاه استفاده کردم که پس از آن این روند به ما اجازه داد تا لینک های عالی ای را از سوی این وب سایت های معتبر دریافت کنیم.
  • کمک به خیریه: اغلب موسسات خیریه اهداء کنندگان و حامیان خود را در وب سایت خودشان لیست خواهند کرد. اگر موسسه خیریۀ مرتبطی وجود داشت که کسب و کار شما قادر به اهداء است از آنها بخواهید در لیست این صفحه ها گنجانده شوید که با یک لینک بازگشتی به صفحه شما متصل و حمایت خواهند شد.
  • خدمات خود را داوطلبانه ارزانی کنید: اگر کسب و کار شما نمی تواند برای یک موسسه خیریه پولی خرج کند، شاید بتواند خدماتی را به آنها ارائه دهد. متقابلاً، شما می توانید یک روز کادری تیم سازی داشته باشید که در آن روز به یک موسسه خیریه محلی کمک می کنید. این روند از نظر اخلاقی نیز خوب است و به ارتقاء شرکت شما هم می تواند کمک کند.
  • منابع را بدون لینک ها مستقر و جایگزین کنید: به دنبال صفحات وبی باشید که کسب و کار و یا وب سایت شما را ذکر می کنند. بدون لینکی که به سایت شما ارتباط پیدا می کند، گوگل قادر نخواهد بود تا این استناد را به عنوان یک رای حساب کند. شما می توانید از هشدار گوگل برای ایجاد یک اطلاع رسانی خودکار استفاده کنید، به این ترتیب هر زمانیکه یک وب سایت کسب و کار شما را ذکر و بدان اشاره کند شما یک ایمیل دریافت خواهید کرد. سپس بعد از آن می توانید با آنها در تماس باشید و از آنها بخواهید لینک های بازگشتی را برای وب سایت شما ارائه دهند.
  • سخنرانی: بطور معمول یک بیوگرافی مختصر از سخنگو بر روی رویداد و وقابع وب سایت احاطه شده است. این یک فرصت عالی برای منظور کردن یک لینک بازگشتی برای کسب و کار شما می باشد. اگر اعضاء کادر شما، برای کارفرمای قبلی بر روی وقایع صحبت می کردند، از آنها بخواهید تا بیوگرافی یا شرح حال را به روز رسانی و شامل لینکی برای سایت تان کنند. ( برای درک بهتر این مورد " 6 راه برای شگفت انگیز ترین سخنگو عمومی بودن" را مشاهده کنید).
  • کالا یا خدمتی بهتر ایجاد کنید. این موضوع به ایجاد ویژگی buzz و add برای کسب و کار و وب سایت شما کمک می کند. برای مثال، منو شام 200،000 دلاری کریسمس میزان زیادی از توجهات رسانه ها (و لینک ها) را جذب می کند.
  • حامیان مسابقات عکس: از مشتریان خود بخواهید به شیوه ای خلاقانه با استفاده از محصول یا خدمات شما عکس گرفته و آن را برای شما ارسال کنند. این روش نه تنها مطالب جالبی را برای سایت شما ارائه می دهد بلکه مردم نیز برای کسب جایزه مشتاق اند. این عکس ها می توانند در حساب کاربری شرکت شما در سایت های بزرگ Flicker و Pinterest آپلود شوند و فرصت های بیشتری را برای تعامل با مشتریان در دسترس قرار دهند. به این ترتیب از جستجوی معکوس تصویر گوگل برای پیدا کردن سایر وب سایت ها که تصویر طراحی سایت شما را بکار برده اند، استفاده کنید و از آنها درخواست کنید تا سایت شما را به عنوان منبع اعتبار دهند، که این موضوع نیز منجر به ایجاد لینک های بازگشتی بیشتری خواهد شد.
  • کلمات کلیدی مناسب را هدف گذاری کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند اشتباه هدف گذاریِ کلمات کلیدی است. برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که کار مبادله را دارند و برای شما پول ساز هستند وقت صرف کنید. یکی از راه های انجام این کار، داشتن نرم افزار تجزیه و تحلیل مانند: آنالیزهای گوگل می باشد که بر روی وب سایت شما نصب شده است، به این ترتیب شما می توانید مشاهده کنید بازدیدکنندگان چگونه در حال تعامل و پیدا کردن سایت شما هستند. اغلب مشاغل حجم بالا و گسترده ای از کلمات کلیدی را که به خوبی تبدیل می شوند را به جای رتبه بندی کلمات کلیدی براساس تقسیم بندی عددی بر مضرب حجم، رقابت و میزان تبدیل هدف گذاری می کنند.  

 

گوگل وب مستر

آنالیزهای گوگل رایگان و برای نصب نیز ساده است. پس از ثبت نام یک حساب کاربری، به شما یک کد جاوا اسکریپت داده می شود که در هر صفحه ای از سایت شما قرار گرفته است. پس از تائید این موضوع که کد به درستی نصب شده است، شما بلافاصله باید شروع به دریافت این بینش کنید که بازدیدکنندگان چگونه به طراحی سایت شما رسیده اند و از جمله اینکه کدام کلمات کلیدی باعث تعامل آنها شده و کدام صفحات موجب ترس و خاموشی آنها شده است. (به عنوان مثال با ایجاد یک خرید و فروش یا نوشتن یک نظر). 

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.