دیده شدن سایت در موتور جستجو

دیده شدن سایت در موتور جستجو

بعضی از افراد تصور می کنند بعد از اینکه کار طراحی وب سایت آنها تمام شد به راحتی باید در موتور های جستجو دیده شوند و از طریق اینترنت مخاطب دریافت کنند . تعداد بی شماری از سايت های طراحی شده وجود دارند كه قادر نیستند ترافيك زیادی را براي وب سايت هایشان دریافت کنند به جرئت می توان گفت يكي از دلایل این است که : وبسايت ها براي موتور جستجو بهينه سازی نشده اند و مسلما در بیشتر مواقع این وب سایت ها نمی توانند برای خود کاربر کافی پیدا کنند .

برای دیده شدن وب سایت تان در رتبه های بالاتر در موتور های جستجو باید کار های سئو را انجام دهید تا وب سایت شما بهینه شود .

چرا قرار گرفتن در رتبه های بالای موتور های جستجو گر مهم است ؟ این جایگاه چه تاثیری بر روی کسب و کار دارندگان وب سایت دارد ؟

طراحی و ساخت سايت‌ به خاطر فروش انواع خدمات و محصولات خود بر سر رسيدن به جایگاه اول در نتیجه های حاصل از جستجو رقابت می کنند تا از این راه فروش بیشتری را انجام داده و سود فراوان تری را کسب نمایند .

Search Engine Optimization یا در حقیقت همان سئو فرآیندی می باشد برای بهینه کردن سایت های طراحی شده تا بتوانند به وسیله ی موتورهای جستجو بهتر شناخته شده و دیده شوند ، با پیشرفت کردن جنبه های مختلف وبسایت ، وب سایت رتبه ی خوبی را کسب می نماید و در نتایج جستجو در مراتب بالا دیده می شود و از این طریق به آسانی بازدید کننده بیشتری را به دست می آورد .

از یک جهت می توان گفت برای بهینه سازی وب سایت های مختلف می توان 2 دسته از کارها را انجام داد : White Hat و Black Hat .برای این که وب سایت شما بیشتر مورد توجه موتور های جستجو گر مثل گوگل قرار بگیرد مطالب خود را مطابق ميل مخاطبین و بینندگان تهیه کنید تا نیاز های آن ها بر آورده شود .

یکی از تگ های بسیار مهم و اساسی از دیدگاه موتور های جستجو گر تگ title است ، عنوان هر صفحه ای بايد مطابق با متن نوشته شده در همان صفحه انتخاب گردد . زیرا بعضی اوقات موتور جستجو به عنوان های به کار رفته در صفحه ها بيشتر از کلمه های كليدي اهميت داده و آنها را بیشتر در نظر می گیرند .

در تعداد كلمات عناوین صفحه ها دقت کنید و سعی کنید تا کلمات شما بايد حداكثر 9 تا كلمه باشند .

مطمئن شوید طراحی وب سایت تان قابل ایندکس باشد و در موتورهای جستجو قابل خواندن باشد .

 

بهینه سازی سایت

فن آوری های موجود در دنیای اینترنت و در موتور جستجو سبب شده تا با یک نگاه دقیق و کنجکاوانه به ماجرای وب سایت پی ببرند. ابزار هایی مانند فلش و Ajax در طراحی وب سایت تاثیر دارند با این حال ملاحظات دیگر در این زمینه نیز باید رعایت گردد .

اگر از لینک استفاده می نمایید ، سعی کنید که انواع لينك هايي كه صفحه های مختلف وب سايت به کار می برید ساده باشند . اگر از منو pop up‌ و یا ابزار هایی همانند فلش استفاده کنید از خوانایی لينك هايتان کاسته می شود .

درست است که انواع تصاویر و عكس ها به وب سايت شما زیبایی مخصوصی مي دهند اما حتي اگر تصاویر را با تگ ALT استفاده کنید قدرت شان به استفاده از كلمه ها نمی رسد . در واقع موتور هاي جستجوگر كلمه های کلیدی را مي شناسند و عكس ها را همراه Alt شناسايي مي نمایند .

از نقشه های سایت هم استفاده کنید آن ها به جستجو گر ها کمک زیادی می نمایند ، در وب ابزار هاي بی شماری وجود دارند كه نقشه سايت تان را فقط در چندین كليك کردن مي سازند .

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.