هک سایت چگونه به رتبه و سئو سایت آسیب می رساند؟

هک سایت چگونه به رتبه و سئو سایت آسیب می رساند؟

هک شدن سایت و تاثیر آن بر سئو سایت

هک شدن طراحی سایت به معنای ورود افراد ناشناس به وب سایت و سوءاستفاده از اطلاعاتی که در طراحی وب سایت قرار می‎گیرد، می‎باشد. هک شدن علاوه بر افشای اطلاعات محرمانه وب سایت موجب کاهش اعتبار سایت و سئو سایت نیز می‎شود.

این امر به ویژه برای وب سایت هایی که در زمینه فروش اینترنتی فعالیت دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‎کند. در این نوع سایت ها، اعضا با ورود به فروشگاه اینترنتی اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کرده و در مقابل مبلغ و وجوهی را نیز در سایت پرداخت می‎کنند. خرید از طریق آنلاین انجام و اطلاعاتی از قبیل شماره بانک، رمز دوم و ... نیز در سایت وارد می‎شود.

  • علت ورود هک شدن وب سایت

  • عدم بررسی اطلاعات ارسالی میان کاربران و سایت

در صورتی که اطلاعات ارسالی بین کاربران و سایت به دقت بررسی نشوند، Cross site scripting یا XSS رخ می‎دهد که موجب می‎شود تا هکرها بتوانند اسکریپهایی را همراه اطلاعات به نرم افزار سایت تزریق و اطلاعات نشست (Session) را سرقت کنند. همچنین دسترسی آنها به اطلاعات کاربران  ممکن می شود.

  • عدم بررسی اطلاعات ورود به وب سایت

اطلاعاتی که توسط هکرها وارد سایت می‎شوند، بدون اینکه توسط مدیریت طراحی سایت بررسی شوند، موجب خواندن، تغییر یا حذف یا درج اطلاعات جدید در سایت می‎شوند. در نتیجه مجموعه‎ای از داده ها و جداول در بانک اطلاعاتی قرار می‎گیرد.

  • عدم بررسی فایل های دریافتی کاربران

زمانی که فایل های دریافتی کاربران بررسی نشود، هکرها می‎توانند برنامه یا کدهای مورد نظر خود را در وب سایت اجرا کنند و  اطلاعات و نرم افزار سایت را تحت کنترل خو بگیرند.

هک شدن سایت

  • دستکاری پارامترهای ارسالی به صفحات در هک سایت

در صورت دستکاری پارامترهای ارسالی به صفحات، دسترسی و تغییر فایل های اطلاعات را برای هکرها ممکن می‎سازد.

  • تاثیر هک شدن سایت بر رتبه و سئو سایت

  • سوء استفاده از اطلاعات کاربران

اطلاعاتی که کاربران در وب سایت وارد می‎کنند می‎تواند شامل اطلاعات شخصی و یا بانکی باشد. هک کردن این اطلاعات و برداشت وجوه بانکی کاربران یکی از تبعات سوء هک کردن وب سایت هاست. بنابراین ورود شخص ثالث به وب سایت به معنای افشای این اطلاعات است که کاربران را نسبت به مدیریت سایت بدبین کرده و از ورود مجدد به سایت خودداری می‎کنند. در نتیجه زمانی که موتورهای جستجو تشخیص دهند که کاربران کمتر وارد سایت می‎شوند، رتبه سایت را کاهش می‎دهند.

  • کپی برداری از قالب وب سایت

برخی وب سایتها از قالب های آماده استفاده می‎کنند و از آنجا که در این نوع قالب ها ضریب سیستم امنیتی بالا نیست، در نتیجه امکان هک کردن و کپی برداری آنها افزایش می‎یابد. با هک شدن قالب سایت و استفاده از آن در چندین سایت، موتورهای جستجو در رتبه بندی سایت دچار سردرگمی شده و در نتیجه میزان رتبه سایت کمتر می‎شود.

  • اضافه شدن سایت به لیست سیاه گوگل

در صورتی که قالب ها و افزونه های وب سایت منسوخ شده باشند، وب سایت هک می‎شود. در این صورت موتورهای جستجو وب سایت را در نتایج جستجو سئو سایت در ردیف سایتهای دارای اسپم و در لیست سیاه قرار می‎دهند. همچنین ممکن است این سایت نشانه گذاری و پس از مدتی از نتایج جستجو حذف شود.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.