بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری

بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری

تعریفی اجمالی از بازاریابی اینترنتی

معرفی محصولات و فرآورده ها یکی از مهمترین روش های افزایش بازدهی و راندمان کاری شرکت ها است که تمامی مدیران باید به آن توجه کنند. در این زمینه بازاریابی به عنوان یکی از موثرترین روش معرفی محصولات به شمار می‎رود که می‎تواند به صورت سنتی و مدرن انجام شود. در روش بازاریابی سنتی، شخص بازاریاب به صورت حضوری با مشتریان ارتباط برقرار می‎کند و با معرفی محصولات و خدمات شرکت، آنها را برای خرید ترغیب می‎کند. این در حالی است که در روش بازاریابی اینترنتی، آنچه اهمیت پیدا می‎کند، میزان توانایی بازاریاب در نوشتن مطالب نو، تولید محتواهای جذاب و باکیفیت است.

  • بازاریابی اینترنتی چیست؟

یکی از ساده ترین روش های پیاده سازی اهداف شرکت برای افراد باهوش، بازاریابی اینترنتی است که به صورت سیستماتیک صورت می‎گیرد. در این روش، کسب و کار آنلاین به عنوان یکی از پردرآمدترین روش های کسب و کار محسوب می‎شود که در کنار آن تولید محتوا نقش مهمی را ایفا می‎کند. از سوی دیگر اولین گام برای بازاریابی اینترنتی، راه اندازی یک وب سایت، کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، وبلاگ و ... است. به طور کلی هر روشی که به اینترنت و شبکه اطلاع رسانی جهانی مرتبط است و از طریق آن بتوان با جمع وسیعی از مشتریان ارتباط برقرار کرد، بازاریابی اینترنتی نام می‎گیرد.

  • ارکان بازاریابی اینترنتی

  • ارتباط با مخاطبان

داشتن روابط قوی با مخاطبان یک شرط حیاتی برای بازاریابی اینترنتی است. در این صورت می‎توان امیدوار بود که بازدیدکنندگان به مشتریان وفادارا مبدل شوند. رعایت احترام، خودداری از تکرار تبلیغات کلیشه ای، وسواس در انتخاب کلمات و کیفیت محتوا برای برقرار ارتباط با مخاطبان اهمیت زیادی دارد.

  • رعایت الگوریتم های موتور جستجو

موتورهای جستجو برای وب سایت ها برخی پارامترهایی را در نظر می‎گیرند که رعایت آنها به معنای کسب رتبه برتر در نتایج جستجو می‎باشد. چرا که در بازاریابی اینترنتی، دیده شدن وب سایت، یکی از عوامل افزایش بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه بالا رفتن آمار فروش است.

بازاریابی محتوایی

  • تولید محتوای باکیفیت

محتوا به عنوان مهمترین قسمت بازاریابی اینترنتی است. محتواها نباید تکراری و کپی برداری باشند. استفاده از روش ها و تکنیک های تولید محتوا یکی از مهمترین نکات در بازاریابی اینترنتی است.

  • روش های متفاوت در بازاریابی اینترنتی

  • بازاریابی از طریق طراحی وب سایت

در بازاریابی اینترنتی از طریق طراحی وب سایت، محتواهایی متناسب با محصولات و خدمات شرکت درون سایت قرار می‎گیرند که در کنار آنها اطلاعات تماس، آدرس محل فعالیت شرکت و برخی اطلاعات در رابطه با محصولات به مشتریان ارائه می‎شود.

  • بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی

اخیرا با رشد تلفن های همراه، شبکه های اجتماعی نیز با اشکال مختلف، در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفته که این امر موجب ایجاد یک کانال ارتباطی میان کاربران اینترنتی و صاحبان کسب و کار شده است. به طوری که با راه اندازی کمپین تبلیغاتی و یا کانال می‎توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

  • بازاریابی ایمیلی

ایمیل یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای آگاه ساختن مشتریان از محصولات جدید است. پیامها می‎توانند در حجم گسترده ای برای مشتریان ارسال شوند. بازاریابی ایمیلی روشی که شباهت زیادی به بازاریابی پستی دارد. در این روش می‎توان مشتریان را از طریق ارسال پیام، به سمت وب سایت خود ترغیب و هدایت کرد.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.