بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک

بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک

بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک امروزه برای تبلیغ بیشتر و توسعه دادن کارها و تجارت است. زیرا فیس بوک یکی از شبکه های اجتماعی بسیار شناخته شده و نامدار است که بیش از میلیارد صفحه مختلف با کاربران فعال دارد که مرتبا از فیس بوک استفاده می کنند و این رسانه به آسانی با کاربران می تواند در ارتباط باشد.

زمانیکه کاربر محصول مورد نظر خود را در وب سایت گوگل و یا موتور جستجوگر دیگری سرچ میکند به وبسایت دیگری بعد از کلیک روی تبلیغ ان هدایت می شود که البته از مطالب سایت جدید هیچ اطلاع واضح و خاصی ندارد و اطمینانی برایش نیست.اما با استفاده از بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک دسترسی به تمام صفحات و نوشته ها و عکس ها آسان و راحت است و کاربر کاملا از مشخصات آن صفحات آگاه بوده و خیلی راحت می تواند مطلب مورد نظر خود را مشاهده کند.

در طراحی سایت بازاریابی اینترنتی در فیس بوک شما با بکارگرفتن ویزگیهایی مانند سن ، جنسیت، و محل سکونت ، می توانید کاربران خود را طبقه بندی کنید. برای نمونه اگر مخاطبین تبلیغات شما زنان بین 18 تا 28 که در فرانسه زندگی می کنند و به لوازم آرایشی گرایش دارند، شما می توانید اقدامی انجام دهید که فقط این گروه از اعضای فیس بوک تبلیغات را ببینند.

در فیس بوک تبلیغات مطلوب می تواند یک عکس یا متن جمله ای گیرا باشد که نظر مخاطبان خاص شما را جلب نماید. تبلیغات باید بروز باشد چون ترویج بازاریابی اینترنتی به سرعت رو به افزایش است و به همین خاطر تبلیغات قدیمی و تکراری کمتر کلیک خورده می شود و دیگر جالب نیست. همچنین می توانید محصول خود را به مدت طولانی در بازاریابی فیس بوکی بفروشید ولی در طی این مدت بایستی تبلیغات گوناگونی از محصول خود داشته باشید و محصول خود را با استفاده از روش های گوناگون بروز کنید .

به این نکته باید توجه داشت که کاربر شبکه فیس بوک اصلا نمی خواهد از سایت خارج شود پس ایده خوبی نیست که کاربران را مستقیم و یکدفعه به وب سایت خود منتقل نمایید.شما می توانید از راه حل بازاریابی اینترنتی از روش فیس بوک استفاده کرده و کاربران و بازدید کنندگان را به fan page خود منتقل کنید و چون این صفحه گزینه خرید اینترنتی را دارد مستقیماً کاربران را از فیس بوک خارج نمیکند و بدین وسیله شما کاربر را به خرید تشویق کرده اید و کاربر با انتخاب این گزینه بصورت حتمی خرید خود را انجام می دهد.

همچنین شما می توانید با شبکه های اجتماعی مختلف نیز ارتباط برقرار نمایید. رسانه های دیگری مانند Youtube، Google+، Flicker و Slideshare هستند که به راحتی می توانید صفحه فیس بوک خودتان را به آنان لینک دهید تا بهره بیشتری از امکانات ببرید.

ابزارهای نظرسنجی و سوال نیز در فیس بوک موجود است که با این ابزارمی توانید کاربران بسیاری را به سوی صفحه بازاریابی فیس بوک خود هدایت نمایید و از حضورشان استفاده کنید .

سعی نمایید افراد و صفحات زیادی را در پست ها و تصاویر تبلیغاتی اینترنتی در فیس بوک خود تگ نمایید تا با استفاده از این روش دیگر افراد و صفحه ها به سمت صفحه شما کشیده شده و خود را به انها بشناسانید . با این کار دوستان کسانی که تگ کردید نیز می توانند محتویات و تصاویر شما را ببینند واز این طریق پست شما ترویج پیدا کند.

و در آخر فواید بازاریابی اینترنتی فیس بوک را مختصر شرح دادیم:

1.کاربران و شرکت های بسیاری کار بازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک را انجام می دهند پس وب سایت فیس بوک محلی است مناسب برای بازاریابی اینترنتی.

2.در میان عموم کاربرانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند فیس بوک محبوبیت و جذابیت بیشتری دارد.

3.دارای امکانات گسترده تری است.

4.گزارشات و آپدیت های طولانی را می تواند نمایش دهد.

شما دربازاریابی اینترنتی در شبکه اجتماعی فیس بوک باید سعی نمایید که با مشتریان و کاربران خود ارتباط برقرار نمایید در غیر این صورت ایجاد صفحه فیس بوک و جذب کاربر کار بی فایده ای می باشد.اکنون که شما توانسته اید کاربر جذب نمایید کاری کنید که مشتری و کاریرانتان از صفحه شما دیدن کنند ه در نهایت برای شما سودی را به همراه داشته باشد .

قانون موجود در فیس بوک مثل قانونهای جذب مشتری در وبلاگ می باشد. شما باید در فواصل زمانی کوتاه و بصورت پیوسته مطلبهای فراوان در صفحه خود آپلود نماید چون این کار سبب دنبال کردن مطالب از سمت مشریان و کاربرانتان می شود.شما باید بصورت آنلاین و فعال در صفحه خود باشید تا کاربرانتان با عدم توجه شما روبرو نشوند پس به سوالات و نظرات کاربرانتان در تمام مراحل و زمان های ممکن جوابگو باشید و با آنها رابطه دوطرفه برقرار نمایید تا صفحه شما همواره حالت پویا و اکتیو داشته باشد.

و صحبت اخر اینکه فیس بوک جایی برای بازاریابی اینترنتی و ترویج و گسترش خدمات شما است و شما به آسانی می توانید در آن به بازاریابی اینترنتی پرداخته و محصولات خود را به فروش برسانید.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.