رتبه سایت:وجه اشتراک سایتهای رتبه بالا در گوگل

رتبه سایت:وجه اشتراک سایتهای رتبه بالا در گوگل

 پنج وجه اشتراک جالب میان سایتهای رتبه بالا در گوگل (و آنچه که شما می توانید از آنها بیاموزید)

رتبه سایت : یک موتور جستجو در یک سال چقدر میتواند تغییر کند؟ اگر این موتور جستجوگر گوگل باشد پاسخ این می باشد که : بسیار زیاد! اگر مراقب نباشید بهترین شیوه های سئو میتوانند به یکباره منجر به از بین رفتن صفحات وب شوند.اما حتی اگر زمان کافی برای زیر نظر گرفتن دائمی تغییرات صنعت جستجو نداشته باشید باز هم خوش شانسید. یک داده نمایی و گزارش جدید از معیار های جستجو کار شما را اسان کرده است.این داده نمایی اطلاعات مورد نیاز شما را استخراج و تحلیل می کند.

بررسی اجمالی رتبه سایت در گوگل

این پژوهش 10هزار جستجو را در 300 هزار صفحه وب از ادرس های رتبه بالای گوگل انگلستان که در صنایع مختلف فعالیت دارند انجام داده است.تحلیلگر عواملی که طراحی سایت ها به طور مشترک در رتبه سایت دارا بودند را در نظر گرفته و سپس داده ها و نتایج آنها را در یک مقاله/داده نمایی به یکدیگر مرتبط ساخته است و تاثیرش را بر رتبه سایت مشاهده نموده است .
در اینجا به چند مورد مهم برای بهینه سازی سایت و تاثیرش بر رتبه سایت اشاره میشود:

1-برند های بزرگ نیاز ندارند برای افزایش رتبه سایت به اندازه شما کار کنند

 

رتبه گوگل سایت

کوکا کولا با بیش از 70 میلیون طرفدار یکی از ماندگار و محبوبترین برند ها در فیس بوک بشمار میرود و افزایش رتبه سایت را دارد

بیایید موضوع را بررسی کنیم . وقتی شما یک کمپین مسحور کننده به یادماندنی داشته باشید که مردم همه در باره آن صحبت کنند، دیگر احتیاجی به این ندارید که آنها را تشویق کنید تا بیشتر به چشم آیید .به عبارت دیگر چون کوکاکولا یک نشان عظیم و نامی خانواده دار و معروف است می تواند موقعیت خود را با ایجاد یک سایت غیر بهینه و نه چندان حرفه ای هم حفظ کند.

آنها و بسیاری از نشان های مشابه دیگر می توانند توجه  را جلب و اوضاع اجتماعی را به نفع خود تغییر دهند و محتوای آنها اغلب در صدر باشد . البته این بدان معنا نیست که آنها باید همیشه به این جایگاه خود امیدوار باشند و خیالشان از بابت آن راحت باشد . نشان های بزرگتر ، به رسانه ها و شبکه اجتماعی بزرگتری دسترسی دارند و به همان میزان در صورت رخداد حوادثی مانند زیر شکست های بزرگی را نیز در پی خواهند داشت.

 

رتبه سایت

آزمایش فاجعه بر انگیز رسانه های اجتماعی coke استرالیا برای ساخت یک" داستان شاد"
همچنان که مردم در حال حرف زدن هستند گوگل توجه می کند . بنابر این آیا این بدان معنی است که اگر شما یک بازیگر کوچک باشید ، هیچ شانسی در برابر انسانهای بزرگ با جیب های سوراخ ندارید؟ لزوما خیر...

2-مساله اوضاع اجتماعی و افزایش رتبه سایت کدامیک مهمتر است؟

 

سایت های اینترنتی

باربری با بیش از 2 میلیون دنبال کننده دارای بیشترین دنبال کننده در گوگل پلاس است
بر کسی پوشیده نیست که گوگل اوضاع اجتماعی رابه دقت رصد می کند . لایک های فیسبوک، اشتراک گذاری ها ، توییت ها در توییتر و حتی پین های پینترست همگی در رادار گوگل نشان داده می شوند.اما یافته های یک دپارتمان نه چندان عجیب نشان می دهد که امتیازهای +1 در گوگل پلاس، به نسبت فیس بوک بیشتر برای رتبه سایت به رسمیت شناخته می شوند.
اگر شما هنوز حساب کاربری در گوگل پلاس ندارید (یا زیاد از آن استفاده نمی کندی)شاید حالا زمان ان رسیده باشد که  در آن غرق شوید! لینک های به اشتراک گذاشته شده در گوگل پلاس صفحه رتبه بندی را شامل می شوند.

3- آیا هنوز هم لینک های بازگشتی و سرتیترها برای افزایش رتبه سایت مهم هستند؟

احتمالا شنیده اید که لینکهای دارای کلمه های کلیدی زیاد و سرتیترهای شامل اولین کلمه کلیدی مورد نظر شما می توانند به رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک کنند.اما این موضوع در سال 2012 به نقطه مقابل تبدیل شد بطوری که سرتیترهای دارای اولین کلمه کلیدی نه تنها به رتبه بندی تان کمک نمی کند بلکه به آن  اسیب هم میزند.عنوان های طولانی  صفحه هم می توانند اثر منفی بر سایت شما داشته باشند که در نمودار زیر نشان داده شده است.

 

رتبه سایت در گوگل

سرتیتر با اولین کلمه کلیدی و کاراکترهای عنوان می توانند بیش از اینکه مفید باشند باعث اسیب زدن به رتبه بندی شما شوند(ارتباط رتبه بندی 2013 گوگل امریکا)

همانطور که در این نمودار می بینید برنامه تبلیغاتی خود گوگل هم از جایگاه قبلی اش از جهت منفی قضیه اشاراتی  به رتبه بندی می کند . نتیجه مهم دیگر این است که در حال حاضر اغلب تعداد کلمات بعنوان فاکتور رتبه بندی است در حالی که مطالب قوی تر ،به نسبت مقالات ساده تر  تمایل بیشتری به برقراری پیوند و اشتراک گذاری دارند.

 

نمودارهای رتبه سایت

به نظر می رسد تعداد کلمه حدود 400- 525 بهترین نتیجه را دارد

4-آیا لازم است که یک نام دامنه دارای کلمه کلیدی ثبت کنید؟

 

نمودار رتبه وب سایت

سوال همیشگی  که هنگام ایجاد یک سرمایه گذاری جدید در ذهن بازاریاب ها شکل می گیرد   این است که ایا باید نام دامنه شامل کلمه کلیدی ام باشد؟ در حال حاضر گوگل توجه کمتری به کلمه کلیدی درنام دامنه دارد در عوض بیشتر به این معیار در جاهای دیگری مانند عناوین،ادرس ها،و لینک های داخلی و خارجی توجه می کند.همچنین ساختارپیوند متوازن داخلی برای گسترش همه لینک های ارزشمند بهینه شده حیاتی است.

5- ایا کیفیت محتوا به تنهایی کافی است؟

از نظر گوگل محتوای سایت خوب هنوز هم برای افزایش رتبه سایت مهم است و به همان میزان تعداد معقول و مناسبی از تصاویر و لینک های قوی و سالم اهمیت دارد.سرعت بارگذاری صفحه، و تعداد کلمات لینک های برگشتی هردو از فاکتورهای اصلی به شمار می آیند.اگر شما همواره محتوای خوب عرضه می کنید، پیوسته لینک می سازید و رسانه های شامل تصاویر و ویدیوی قوی و زیاد ارائه می دهید ، همه اینها در تثبیت رتبه بندی شما موثر هستند.

به نظر می رسد تغییرات رتبه سایت به سمتی می رود که تاکید کمتری بر ترفندهای کلیدواژه ها (مثل ثبت نام دامنه  شامل کلیدواژه یا تگ های زیاد آن در اولین سرتیتر) دارد و بیشتر بر کیفیت (با بک لینک ها و اشتراک گذاری های اجتماعی آن)تاکید می کند.

 

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.