Local SEO یا سئو محلی

Local SEO یا سئو محلی

Local SEO یا سئو محلی چیست ؟

یکی از مفاهیم تقریبا تازه و جدید در سئو و بهینه سازی موتور های جستجو ، سئوی محلی یا لوکال است . گوگل جا و محل جغرافیایی شما را مشخص می کند و سپس به سوابق و موارد جستجو افراد می پردازد . از طریق آی پی به آسانی می توان محل و مکان جغرافیایی هر کاربر را تشخیص داد اما ممکن است مشخص کردن محل جغرافیایی وب سایتتان کمی پیچیده تر باشد و به نظر برسد .

تقریبا تمام فعالیت هایی که در وب سایت دارید مکانی که شما در آن قرار دارید را تحت پوشش قرار می دهد و مکان را به روبات های گوگل نشان می دهد و به آن سئوی محلی گوییم. سئو محلی یک مفهوم و موضوع تقریبا جدید و تازه در سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل می باشد که نباید ان را نادیده گرفت و توجه به این مسئله می تواند کمک بزرگی به سئو داشته باشد و تجارت شما را د ر محلی که قرار دارید گسترش داده و به اشخاص مختلف بشناساند . گوگل قابلیت های زیادی دارد که در جای مناسب می توان از ان ها استفاده کرد و بهره مند گشت .

سایت گوگل با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سیستم های مختلفش همانند نقشه ی گوگل و Google Bussiness می تواند مکان شرکت ها را تشخیص دهد و موقعیت جغرافیایی تجارت و کار شما را بر پایه ی آی پی که دارید ، تعیین کند .

درواقع واژه ی سئوی محلی یا همان واژه ی Local SEO روندی می باشد در جهت بهینه ساختن سایت طراحی شده توسط شما که برای بهبود بخشیدن به رتبه شما در نتایج محلی و وابسته به منطقه ی محلی جغرافیایی کاربران می باشد توسط موتور جستجوی گوگل صورت گرفته است .

گوگل در گزارشی اعلام کرد که بیش از یک سوم جستجو ها و ورودی ها به سایت مورد جستجو محلی و local می باشند و صاحبان وب سایت می توانند با اعلام کردن مکان جغرافیایی که در آن هستند با استفاده از کلمات کلیدیشان این مقدار ورودی را افزایش داده و به 50 درصد نیز برسانند که این موضوع برای آن ها خالی از لطف و خوبی نیست .

موتور جستجو و ربات های سایت گوگل توجه خاصی به جستجوهای محلی و منطقه ای از خود نشان داده و به دنبال ارائه ی اطلاعات از نزدیکترین مکان به درخواست کنندگان و کاربر های خود می باشند که این موضوع در آینده ممکن است از حساسیت بیشتر و بالاتری برخوردار شود و نظر سایت گوگل را بیشتر به سمت خود بکشاند .

با توجه به نکات گفته شده توجه کنید که اگر کسب و کار و تجارت شما در مکان جغرافیایی خاصی به فعالیت مشغول می باشد علاوه بر کارهایی که برای سئوی سایت خود انجام می دهید ، به سئوی محلی خود نیز اهمیت دهید و آن را فراموش نکنید .

برای مثال و نمونه می توان گفت یک رستوران که در منطقه مشخصی از شهر تهران واقع است باید بر روی سئو محلی خود کار کند تا بتواند ورودی های محلی و منطقه ای بیشتری را از طریق اینترنت دریافت نماید و به این ترتیب کسب و کار خود را گسترش دهد و کسب سود کند .

سئو محلی

الگوریتم کبوتر :

حتما شما هم نام الگوریتم کبوتر را شنیده و در جستجو ها آن را دیده اید ، وب سایت گوگل برای بهبود بخشیدن به نتایج حاصل از جستجو توسط کاربر و مکانی که در آن قرار دارد و در واقع جستجوهای محلی الگوریتمی را ارائه کرده به نام الگوریتم کبوتر که از این به بعد مکان جغرافیایی نیز در نتیجه های جستجوی سایت و همین طور در نقشه گوگل موثر است و باعث تغییر در رتبه بندی وب سایت های گوناگون خواهد شد .

مسئله ی دیگری که وجود دارد مربوط به باکس جستجوی محلی است که یک نوع نمایش از نتایج به دست امده محلی است که در این باکس اسم تجارت های محلی به همراه عبارت جستجو شده در واقع به نمایش گذاشته شده و باکس محلی در اخر سه نتیجه کلی را نشان می دهد .

گویا این الگوریتم فعلا برای جستجوهای انگلیسی زبان کاربرد دارد و فعلا اطلاعاتی برای بقیه زبان ها در دست نمی باشد و به صورت دقیق تاثیر آن بر وب سایت ها و نتایج حاصل از جستجو ها معلوم و مشخص نشده است اما این موضوع بی تاثیر نمی باشد .

پس تا زمانی که این الگوریتم در حال راه اندازی می باشد این وقت را دارید تا به بهینه سازی سایت در گوگل و سئوی محلی خود بیشتر توجه نمایید و بر روی آن کار کنید و اگر تجارتی با مکان معلومی را دارید حتما با توجه به الگوریتم کبوتر به سئوی محلی دقت کرده تا شانس بیشتری برای جذب مشتری به کمک سایت گوگل را داشته باشید و در تجارتتان از رقبای دیگر فاصله صعودی بگیرید . با کمک گرفتن از سئوی محلی می توانید مشتریان نزدیک به محل تجارت خود را جذب نمایید و به آن ها خدمات ارائه دهید .

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.