چگونه طراحی سایت را بهینه کنیم ؟

چگونه طراحی سایت را بهینه کنیم ؟

بهینه کردن سایت های طراحی شده :

• بهینه سازی طراحی سایت

بهینه سازی طراحی سایت به معنای تحول و تغییراتی است که در طراحی وب سایت به منظور ارتقا رتبه در موتورهای جستجو انجام می‎شود. موتورهای جستجو الگوریتم ها و پارامترهای متفاوتی را برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر می‎گیرند و بر اساس آنها، صفحه نتایج جستجو را در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‎دهند.

براین اساس باید گفت بهینه سازی سایت به معنای هماهنگ سازی و منطبق ساختن اصول طراحی سایت با الگوریتم های مورد نظر موتورهای جستجو می‎باشد. بنابراین بهینه سازی سایت در زمان طراحی اهمیت پیدا می‎کند.
• شیوه بهینه سازی طراحی سایت
با توجه به اهمیت بهینه بودن اصول طراحی در رتبه وب سایت، باید گفت بهینه سازی طراحی سایت نیازمند تکنیک های خاصی است که در زیر به آنها می‎پردازیم:
1- استفاده از PageRank
محاسبه PageRank یک طراحی سایت با استفاده از مجموع PageRankهای وب سایت هایی که به وب سایت مورد نظر لینک داده اند، صورت می‎گیرد. یک نکته مهم در لینک های خروجی تعداد آنهاست. برای مثال چنانچه دو سایت به وب سایت شما پیوند لینک زده باشند، در حالی که وب سایت X تعداد 4 لینک خروجی و وب سایت Y تعداد 8 لینک خروجی داشته باشد؛ سایت X در افزایش رتبه سایت شما تاثیر بیشتری بر جای می‎گذارد. به همین منظور در زمان طراحی، باید سایت را به گونه ای طراحی کرد که امکان پیوند لینک وب سایت های با لینک های خروجی کمتر را فراهم سازد.
2- توجه به تکنیک های کدنویسی و طراحی قالب
زمان طراحی سایت باید از ابزار های سنجش اعتبار استفاده کرد. در این زمینه برخی سعی می‎کنند برای راحتی بیشتر، از قالب های آماده استفاده کنند. این در حالی است که قالب های آماده امنیت بالایی ندارد و امکان هک کردن آنها بالاست. از سوی دیگر اگر در میانه اداره سایت، مشکلی برای سایت ایجاد شود، پشتیبانی و کنترل آن نیازمند بکارگیری روش های خاصی است که از عهده هر کسی ساخته نیست.
3- ایجاد زمینه سئو برای وب سایت
در نظر گرفتن قسمت های مربوط به درج کلید واژه ها، توضیحات متا و عنوان، طراحی وردپرسی که قابلیت بولد و ایتالیک کردن کلمات کلیدی را داشته باشد و ... همگی از جمله مواردی هستند که در زمان طراحی سایت باید به آنها توجه شود تا در زمان ورود اطلاعات در سایت، مشکل سئو بر طرف شود.

بهینه سازی سایت


4- استفاده از فیدها و نقشه سایت xml استاندارد
نقشه XML و فیدهای مناسب می‎تواند سایت را مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجو بهینه کند. فید RSS یکی از بهترین روش های معرفی لینک های موجود در وب سایت به موتورهای جستجو است که کاربران را نیز از بروزرسانی وب سایت آگاه می‎سازد. از سوی دیگر، نقشه سایت برای تمامی موتورهای جستجو اهمیت دارد. به همین دلیل استفاده از Sitemap یا نقشه سایت می‎توان زمینه بهینه سازی وب سایت را ایجاد کرد.
5- استفاده بلاک های div به جای table ها
در زمان طراحی قالب و صفحات می‎توان از بلاک های div به جای table ها استفاده کرد. بلاک های DIV به صورت جدول هستند که کار مطالعه محتوا را برای کاربران راحتتر می‎کنند. بنابراین نقش موثرتری در بهینه سازی وب سایت خواهند داشت.

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.