سئو و بهینه سازی موتور های جستجوگر

سئو و بهینه سازی موتور های جستجوگر

مبحث بهینه ‌سازی برای موتور جستجو یا همان Search engine optimization چیست ؟ بهینه سازی یک علم است ، یک روند مناسب است برای بهتر دیده شدن یک سایت یا صفحه ای از وب در موتور های جستجو بعد از طراحی وب سایت .

بهینه سازی برای صفحات وب انجام می شود تا یک وب سایت در نتایج جستجو افراد در رتبه های بالا دیده شود و از طریق موتورهای جستجو بیشترین خروجی و بازدید را به دست بیاورد .

جستجو ها می توانند متفاوت باشند مانند جستجوی تصاویر یا ویدئو، جستجوهای متنی و علمی و حالت های دیگر .

سئو و بهینه سازی وب سایت مانند یک استراتژی بازاریابی اینترنتی رفتار می کند و به موارد جستجوی مردم توجه دارد و این که آنها چه کلمات کلیدی را بیشتر سرچ می کنند و در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند ؟

در کل می توان اشاره کرد که بحث (SEO) یعنی بهینه‌ سازی انواع موتور های جستجو به خصوص گوگل ، کسانی که وب سایت دارند باید برای دیده شدن وب سایت هایشان در موتور های جستجو seo را رعایت کنند یا اگر در این زمینه تخصص ندارند برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر به افرادی که ارائه دهنده ی خدمات (SEO) هستند باید مراجعه نمایند و از آنان کمک بگیرند تا به اهداف خود نزدیک شوند .

تقریبا از اواسط ۱۹۹۰ میلادی بود که برای بار اول مسئولان سایت ‌های اینترنتی و کسانی که کار تولید محتوا را انجام می دادند شروع کردند به بهینه‌ کردن وب سایت ها .

 

سئوی سایت

 

موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و برخی دیگر که شناخته شده اند از خزنده‌ها برای یافتن صفحه های مشابه با نتیجه های جستجو استفاده می نمایند .

تکنیک‌هایی که در زمینه بهینه‌ سازی به کار گرفته می شوند به طور مستقیم با نوع موتور جستجو غالب در بازار های هدف متناسب هستند. سهم انواع موتورهای جستجو در بازار های مختلف ، متفاوت است . در سال ۲۰۰۳، Danny Sullivan اعلام نمود گوگل تقریبا در حدود ۷۵ درصد از کل جستجوهای افراد را انجام داده که در بازارهای خارج از امریکا این سهم خیلی بیشتر بوده است و تقریبا از سال ۲۰۰۷، جایگاه موتور جستجوی غالب در تمام دنیا به گوگل تعلق پیدا کرد.

بنابراین بیشتر افراد سایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی می کنند تا از طریق گوگل مخاطبین خود را پیدا کنند .

جای خالی سئو در وب سایت خود را زمانی بیشتر حس می کنید که کار مربوط به طراحی سایت را تمام کرده اید و وب سایت ساخته شده خود را آپلود کرده اید و در اینترنت منتشر نموده اید اما هنوز به آن اندازه که باید و در انتظار شماست مخاطب و بازدید کننده ای ندارید .

در اینجا است که متوجه می شوید هنوز روی یک مسئله ی خیلی مهم و اساسی کار نکردید و به جنبه ی افزایش بازدید برای طراحی سایت خود توجه ای ننموده اید یعنی بخش بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو مخصوصا گوگل یا در حقیقت همان سئوی سایت .

کلمات کلیدی خود را با دقت مشخص کنید ، قبل از بهینه کردن طراحی وب سایت برای موتور جستجو مشخص نمایید با چه کلماتی می خواهید دیده شوید و کلمه هدف شما چیست . برای شروع کار می توانید مثلا ۳ یا ۴ کلمه کلیدی را که مهم تر هستند در نظر بگیرید و بر روی آن ها زوم کنید .

هدف را بر روی این کلمه ها قرار داده و سعی کنید با آنها در رتبه های بالا دیده شوید و مشتری جذب نمایید . اگر در گوگل بتوانید رتبه ی خوبی را کسب کنید در بقیه موتور های جستجو دیگر نیز رتبه شما افزایش می یابد .

کلمات کلیدی انتخاب شده از سمت شما می توانند عام یا خاص باشند .

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.