چگونه کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی

شاید اغراق نباشید که بگویم کلمات کلیدی مهمترین نقش را در بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه آن ایفا می‎کنند. زمانی که کلمات کلیدی توسط کاربران در موتورهای جستجو تایپ می‎شود، موتورهای جستجو نیز با توجه به میزان کاربرد و استفاده از کلمات کلیدی و همچنین تناسب آنها در محتوا، صفحات را رتبه بندی و آنها را در اختیار کاربران قرار می‎دهند. بنابراین می‎توان با قاطعیت تمام گفت، کلمات کلیدی مهمترین فاکتور رتبه بندی وب سایت ها هستند.

  • نحوه انتخاب کلمات کلیدی

با توجه به اهمیتی که کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت و در نتیجه بالا رفتن تعداد بازدیدکننده ها دارد، چگونگی انتخاب آنها در اولویت قرار می‎گیرد. برای انتخاب کلمات کلیدی باید به مجموعه ای از روش ها و تکنیک ها توجه کرد از جمله:

  • هماهنگی و تناسب با هدف اصلی وب سایت

اولین فاکتور برای انتخاب کلمات کلیدی برای بهبود سئوی سایت هماهنگی آنها با اهداف اصلی وب سایت است. برای مثال زمانی که وب سایت در زمینه طراحی وب سایت فعالیت می‎کند کلماتی از قبیل «طراحی سایت»، «سئو و بهینه سازی سایت»، «تولید محتوا» و .... می‎توانند به عنوان کلمات کلیدی مورد استفاده قرار بگیرند.

  • هدف قرار دادن مشتریان

مشتریان به عنوان مهمترین بخش فروش محصولات محسوب می‎شوند. به همین دلیل کلمات کلیدی باید مطابق با خواست و نیاز آنها انتخاب شوند. کاربران اینترنتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو دنبال می‎کنند. موتورهای جستجو نیز با دریافت دستور کاربران، وب سایت ها را رتبه بندی می‎کنند که معیار آنها برای این کار، میزان استفاده سایت ها از کلمات کلیدی مورد نظر کاربران است. به همین دلیل انتخاب کلماتی که بیشتری استفاده را در نزد کاربران دارند، می‎تواند در ارتقا رتبه سایت و سئو سایت موثر واقع شود.

 کلمات کلیدی در طراحی سایت

  • انتخاب کلمات کلیدی متمایز

بررسی وب سایت های رقیب می‎تواند یک راه مناسب برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی باشد. در این روش کلمات کلیدی وب سایت های رقیب باید به دقت بررسی و سپس با کمی تمایز برای وب سایت انتخاب و در محتوا استفاده ‎شوند. به هر میزان که کلمات کلیدی کلی‎تر باشند، تعداد رقبا نیز افزایش می‎یابد. زمانی که کلمات کلیدی انتخاب شده با آنچه که وب سایت های رقیب استفاده کرده اند، متفاوت باشد، میزان رقابت کمتر می‎شود و در نتیجه شانس موفقیت افزایش می‎یابد.

  • تست کلمات کلیدی

تست کردن یکی از روش های انتخاب کلمات کلیدی برتر است. در این روش چندین محتوا با کلمات کلیدی متفاوت تهیه و در وب سایت بارگذاری می‎شود. سپس بازخورد و فیدبک کاربران نسبت به آن مورد بررسی قرار می‎گیرد. هر زمانی که یک محتوا مورد پذیرش قرار بگیرد و تعداد زیادی بازدیدکننده را به سمت خود جذب کند، نشان می‎دهد که کلمات کلیدی آن برای کاربران و موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارد. طراحی سایت

  • انتخاب کلمات کلیدی مشابه

استفاده از کلمات کلیدی که در یک خانواده و گروه قرار می گیرند نیز روش دیگری برای انتخاب بهتر است. در این صورت باید لیستی از کلماتی که در یک معنا قرار می گیرند انتخاب شود. سپس با بررسی در موتورهای جستجو، کلماتی که رقابت کمتری بر سر آنها وجود دارد و در عین حال از سوی کاربران بیشتر استفاده می شوند، انتخاب مناسب تری خواهند بود.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.