تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو چه تاثیری دارد

تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو چه تاثیری دارد

تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو چه تاثیری دارد ؟ موضوع مهمی است که نیازمند بررسی ابعاد آن برای عملکرد بهتر در سایت های موردنظر محسوب می شود، هنگامی که متوجه تغییرات در هنگام نمایش تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل شده اید، با اینکه این تغییرات به نظر بسیار جزئی می آید؛ اما همین تغییرات جزئی تاثیر بسیار زیادی بر کارآمد عمل کردن تبلیغات و میزان کلیک کاربران دارد. چندی است امکاناتی مثل اخبار، تصاویر، ویدئو، نقشه گوگل، نرخ ارز و... به صفحه نتایج گوگل افزوده شده که هر کدام از اینها به نوعی بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیرگذاری می کنند. به همین دلیل و با افزایش امکانات گوگل سایدبار صفحه دیگر فضایی برای تبلیغات نمی گذارد البته چنانچه تبلیغی هم گذاشته شود مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد.

تبلیغات متنی گوگل :

به تازگی گوگل متن های تبلیغاتی را از سمت راست صفحه جستجو نتایج حذف کرده و همزمان امکان چهار تبلیغ در قسمت جستجو را فراهم کرده این تغییرات باعث شده که کاربران در جستجوهایشان به نتایج بهتری دست یابند، مخصوصا که بیشتر جستجوها با موبایل یا تبلت و یا لپ تاپ ها صورت می گیرد سازگاری بهتری با فضای این وسیله ها دارد. البته گوگل به این موضوع دست یافته که تبلیغات ارائه شده در سمت راست صفحه کارایی و تاثیر کمتری از آنچه پیش بینی شده  داشته است. نشان دادن کمتر تبلیغات باعث شده تا برداشتی که کاربران با گوگل داشتند با تجربه جستجو مطابقت داشته باشد.

 

تبلیغات گوگل

 

در مورد تاثیر تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو باید گفته شود به دلیل اینکه تبلیغات بالای صفحه جستجو مفیدتر و کاربردی تر است معمولا از آن برای تبلیغات تجاری گسترده تر استفاده می شود؛ گفته می شود تبلیغات در گوگل بهترین راه بازاریابی آنلاین به شمار می آید. معمولا نمایش تبلیغات در جستجو گوگل رایگان است و تنها برای کاربرانی که وارد سایت موردنظر می شوند هزینه کلیک به گوگل پرداخت می شود، خود مشتریان با جستجو در گوگل سایت های ارائه خدمات را می یابند و نیازی نیست ارائه دهنده خدمات به دنبال آنها برود.

همچنین مشتریان به برندی که در صفحه اول جستجو گوگل به نمایش درمی آید اعتماد کامل دارند چرا که تصور بر این است سایتی که در صفحه اول به نمایش درآید بسیار قدرتمند و پرطرفدار است و در رتبه ی گوگل قرار گرفته است. تبلیغ در جستجوگر گوگل روش هدفمند بهتری برای جذب مشتریان موردنظر محسوب می شود. شرکت های بسیاری هستند که در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت می کنند با شناسایی این شرکت های معتبر می توانید نسبت به دادن تبلیغات خود در گوگل اقدام کنید.

تبلیغات در گوگل دارای مزیت هایی نیز است، در کمتر از یک روز فعال می شود و کاربران می توانند در جستجوهایشان به راحتی تبلیغ را مشاهده کنند، هیچ محدودیتی در تعداد واژه ها نیست و هر تعداد واژه که مدنظر باشد می توانید انتخاب کنید و مهم ترین اینکه در هر جستجویی مرتبط با موضوع سایت همیشه در رتبه اول نمایش داده می شود.

تاثیر تبلیغات گوگل بر نتایج جستجو بسیار زیاد است به طوری که بر روی سئو سایت نیز تاثیر زیادی دارد.

 

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.