گوگل آنالیز:استفاده از آنالیزهای گوگل برای نظارت بر ترافیک طبیعی (organic)

گوگل آنالیز:استفاده از آنالیزهای گوگل برای نظارت بر ترافیک طبیعی (organic)

گوگل آنالیز و ابزارهای گوگل، رایگان، چندکاره، متحرک و برای استفاده آسان هستند. همچنین شما می توانید از آن برای به حداکثر رساندن تلاش خود در بهینه سازی موتور جستجو یا همان SEO استفاده کنید که برای کمپین شما نیز خیلی سریع برگ برنده ای را آشکار می کند.  

بخش اول: شناخت حساب کاربری گوگل آنالیز شما

چیزی که اغلب راهنماها فراموش می کنند آنرا پوشش دهند GA  یا گوگل آنالیز است که این موضوع تا حدودی در ابتدا طرح و منوی سیستم را گیج می کند. گوگل آنالیز GA برای سطح اطلاعات حساب کاربری از ترکیبی از یک NAV بالا (ترافیک بالا) استفاده می کند، سپس در بخش گزارش گیری (جایی که در آن تجزیه و تحلیل داده را می توان یافت) و این سوی ترافیک تمامی گزینه های آماده برای جایگزینی در داده های تجزیه و تحلیلی شما را در هم می شکند.

 

گوگل انالیز

 

تجزیه تحلیل کنترل ترافیک در گوگل آنالیز

دامنه ترافیک بخش گزارش گیری گوگل آنالیز به بخش های زیر تقسیم شده است:

داشبوردها: برای ایجاد داشبورد سفارشی گوگل آنالیز ، مانند یک گزارش پویا، به شما اجازه می دهد تا با تصویر یا طرح خاصی که می خواهید مروری کلی و سریع از حساب خود داشته باشید. البته این برای زمانی است که شما با گوگل آنالیز GA کاملا آشنا باشید.

کلیدهای میانبر گوگل آنالیز : یکی از ویژگی های واقعاً مفید برای ایجاد گوگل آنالیز خوب، کلیدهای میانبر است ! زمانیکه در داده ی مورد نظر جایگزین شدید، می توانید بر روی دکمه های میانبر بر روی صفحه کلیک کنید:

 

کنترل ترافیک

 

به این ترتیب، در محدودۀ بخش میانبرها برروی صفحه لینکی قرار گرفته است،که به شما این اجازه را می دهد تا به سرعت به آن صفحه بازگردید.

رویدادهای خبری گوگل آنالیز: هشدارهای خودکار (اتوماتیک) برای شما تولید شده است، یا می توانید هشدارهای سفارشی را اضافه کنید. این موضوع اغلب می تواند اولین نشانه های هشدار باشد به این معنا که چیزی در راستا با وب سایت یا کمپین SEO شما اشتباه است. بطور مفید و سودمند زمانیکه واکنشی ایجاد شود و در حساب کاربری شما نیز نشان داده شود شما قادر خواهید بود این روند را به نحوی تنظیم کنید که به شما ایمیل بزند.

بیدرنگ در گوگل آنالیز : این آیتم مثل یک تجزیه و تحلیل جمع و جور با گزینه های محدود تر و داده ها است. هرچند، درواقع نشان می دهد که در حال حاضر چه اتفاقی در حال رخ دادن است، برای مثال اکنون چه تعداد بازدیدکننده در حال مشاهدۀ وب سایت شما هستند، به دنبال چه صفحاتی و برای چه مدت هستند. مطلع باشید، قرار گرفتن و وقت زیادی صرف کردن در این بخش بدون گرفتن آن مقدار داده های عملی آسان است.

مخاطبان: چه کسی به دنبال وب سایت شماست؟ این داده ای است که به شما در درک مخاطبان تان از جمعیت عمومی تا موقعیت و تکنولوژی کمک می کند (دسکتاپ، موبایل، سیستم عامل و غیره).

اکتساب و فراگیری: مخاطبان چگونه به وب سایت شما می رسند؟ این بخش با ایجاد یک کانال جزئیاتی را به شما می دهد که چگونه ترافیک شما وارد صفحه شده است. برای دریافت هرگونه اطلاعات در بخش بهینه سازی موتور جستجو شما به حساب جستجوی کنسول احتیاج خواهید داشت. خوشبختانه، شما میتوانید تنها بر روی دکمه کلیک کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. که می تواند از طریق حساب آنالیز گوگل شما تائید شود بنابراین یک فرآیند بسیار ساده است.  

حساب Navigation

 Navigation عالی بسیار ساده است، اگر شما حقوق یا مالکیت متعدد مرتبط با همان حساب (آنالیز گوگل) GA دارید، قادر خواهید بود بین این حساب بر روی صفحه اصلی سریع حرکت کنید.

در ابتدا ممکن است بخش مدیریت گوگل آنالیز کمی پیچیده بنظر برسد اما این روند می تواند از بین برود و به جزئیات تقسیم شود.

 

navigation

 

این حساب، حساب آنالیز گوگل است: بطور معمول یک حساب مختلف برای دامنه ای متفاوت می باشد. به این ترتیب دارایی ای در خلال یک حساب وجود دارد. این می تواند بطور معمول زیردامنه های متفاوتی را آشکار کند که ممکن است شما در آن مجموعه ای متفاوت از آنالیز گوگل را داشته باشید.

در نهایت شما دیدگاهی دارید که نسخه ای منحصر به فرد و گرفته شده از تجزیه و تحلیل می باشد. شما می توانید چیزی را که در هر بررسی نشان داده می شود را فیلتر کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید تصویری را داشته باشید که تنها یک بخش از سایت را نشان می دهد که به این ترتیب می توانید دسترسی به آن را با یک گروه خارجی به اشتراک بگذارید. تصاویر و دیده ها نیز می توانند در آن مکان که شما داده ای دارید و می خواهید آنرا بطور دائم فیلتر کنید واقعاً مفید باشند. مانند: ترافیک از یک دامنه ای که شما می دانید اشتباه است.

بخش دوم: استفاده از آنالیز گوگل برای کمپین SEO

ما قصد داریم برخی از موارد بسیار نادر را در این بخش پوشش دهیم، درواقع چیزهایی که می توانید از میان بردارید و بدون درنگ نسبت به آن عملی را انجام دهید. در حین انجام این بخش بیشتر در مورد آنالیز گوگل خواهید آموخت و شروع به کسب بینش از برخی از موارد پیشرفته تر خواهید کرد که در حین کار قادر به انجام آن هستید. آنچه که ما در این بخش قصد پوشش دهی آنرا داریم درواقع مسائل واقعی متمرکز شدۀ SEO می باشد. با این حال، حجم بالایی از اطلاعات مربوط به تجربۀ کاربر نیز در بدست آوردن این اطلاعات از آنالیز گوگل وجود دارد. و اینکه سایت ما در حال دریافت چه میزان ترافیک اورگانیک SEO است. احتمالاً اولین چیزی که می خواهید یاد بگیرید این است که چه حجم و چه میزان ترافیک به این سایت وارد شده است . مخصوصاً برای ما، این سوال پیش می آید که چه میزان ترافیک از جستجوی اورگانیک (SEO) به دست آمده است. دراقع این ترافیکی است که بطور موثر بصورت "غیرپرداختی" از موتورهای جستجو بدست آمده است.

فقط برای کسب و فراگیری وارد گوگل آنالیز شوید و در ابتدا نگاه اجمالی (Overview) را امتحان کنید. در اینجا شما جزئیات ترافیک هر کانال و چند نمودار اضافی را مشاهده خواهید کرد. بعد از آن در گوگل آنالیز شما می توانید به بخش منبع/ متوسط (Source/Medium) برای جایگزین شدن در این قسمت برای کسب جزئیات بیشتر بروید.  

 

آنالیز گوگل برای سئو

 

چه کلید واژه هایی برای سایت من افزایش ترافیک ایجاد میکنند؟

کلمات کلیدی بخش اصلیِ فعالیت جستجوگر شما (SEO) هستند و گوگل این موضوع را به خوبی درک می کند و به این خاطر است که گوگل آنالیز برای آنها یک بخش اختصاصی بنام پرس وجو دارد.  

 

آنالیز گوگل

 

در اینجا می توانید جزئیات تمامی کلیدواژه هایی که موجب ترافیک سایت شما شده است را در گوگل آنالیز مشاهده کنید.

 

ترافیک سایت

 

برخی از تعاریف ها گوگل آنالیز:

پرس وجو: کلیدواژه هایی که برای آنها جستجویی انجام شده است.

اثرگذاری ها: میزان دفعات یا میزان زمانیکه یکی از صفحات سایت شما برای رتبه و درجه بندی آن کلمه صرف کرده در نتایج جستجو نشان داده شده است.

کلیک ها: یکی از صفحات وب سایت شما پس از نشان دادن آن کلمه در جستجو چندین بار کلیک کرده است.

میانگین موقعیت: هنگامی که یک صفحه ای برای آن کلمه نشان داده می شود موقعیت متوسط آن چیست.

نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR): چند درصد از زمان یا به عبارتی چندین مرتبه صفحه شما به هنگام نمایش آن کلمه بر روی آن کلیک کرده است.

در اینجا تابع جستجو بسیار مفید است، چرا که به شما اجازه می دهد وارد کلمات کلیدی خود شوید و ببینید که با چه میزان ترافیک روبرو هستید و آیا این ترافیک برای همان عبارت خاص موجب شده است یا خیر. شاید این روند مرتبط تر از این موضوع همیشگی باشد که گوگل ارزش رو به بالایی را به گروهی از کلمات مرتبط از لحاظ معنایی به جای نمونه های کلمات فردی می دهد.

جای که باید بر روی تلاش های SEO تمرکز کرد.

در حرکت به بخش صفحات بارانداز (Landing Page)، تحت بهینه سازی موتور جستجو ، شما لیستی از رأس ترین و عالی ترین عملکرد صفحات تان را خواهید یافت. در اینجا چندین راه مختلف برای دیدن این صفحات وجود دارد، بنابراین ما به سرعت از طریق گزینه های مختلف برای مرتب کردن اطلاعات قدم بر می داریم.

کلیک ها: مرتب سازی به وسیله کلیک ها به شما اجازه می دهد ببینید کدام یک از صفحات واقعاً بهترین عملکرد را برای شما داشته اند. ارزشمند است که اطمینان حاصل کنید مقالات عالی شما به روز هستند و همان طور که باید باشند عمل می کند. مطمئن شوید پست ها و مقاله ها از نسخۀ به روز شده هستند و آنها مانند تابلو راهنما کاربران را مستقیم به قسمت صحیح سایت شما راهنمایی می کنند. در مورد چگونگی عملکرد و تبدیل این صفحات فکر کنید.

برداشت ها: ممکن است این مقالات حجم بالایی از ترافیک را به ارمغان نیاورند، اما پتانسیل انجام این کار را دارند. اینجا بهترین مکان برای دیدن آن دسته ار مقاله هایی است که ممکن است سهم زیادی از ترافیک را با اندکی کار از SEO حاصل کنند. به ایجاد محتوایی فکر کنید که می تواند در این رویه به خوبی رتبه بندی شود و یا به ترافیک تبدیل شود.

میانگین پست: اینجا جایی است که می توانید به سرعت به کندوکاو و کشف بپردازید. به صفحاتی که در موقعیت 4 یا 5 هستند نگاه کنید. با کمی تلاش بیشتر قادر خواهید بود این پست را به موضع 3-1 وارد کنید که در اینجا قادر به ایجاد چندین بارۀ ترافیک خواهند بود.

برد پیشرفته> ترکیب کردن هر سه

مانند بسیاری از موارد این معیارها وقتی ترکیب شوند بسیار موثرتر واقع خواهند شد. از یک فیلتر پیشرفته برای یافتن استفاده کنید، برای مثال: صفحاتی که بیش از 1000 برداشت را کسب کرده اند و یک رتبه متوسط بین 4 یا 5 را دارا می باشند.

 

سئو سایت

 

 

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.