آیا پیج رنک مهم است؟

آیا پیج رنک مهم است؟

افراد زیادی هستند که با مفهم دقیق پیج رنک اشنایی ندارند و یا تصور اشتباهی ان در ذهن دارند بنابراین نخست در ابتداي مقاله پیج رنک را دقیق تعريف مي نماييم. پیج رنک سیستمی است که با به كارگرفتن الگورتیم های پیچیده اندازه قدرت یک صفحه وب سايت را بر اساس قواعد و اصولي که روي میزان بک لینک های ورودی بستگي دارد، محاسبه می کند. همچنين پیج رنک رتبه ای است كه بین ۰ تا ۱۰ مي باشد که بوسيله ي گوگل محاسبه می گردد كه در ادامه به توضيح بیش تر آن مي پردازيم .

آیا پیج رنک از نظر شما نيز مهم مي باشد ؟ تمایل دارید که پیج رنک سایت خود را تغییر دهید ؟

معیار‌هایی که مي توان پیج رنک را از طريق آن محاسبه کرد ، تعداد لینک‌ های ورودی به سایت شما ، ارزش لينك ها ، هویت یا authority آنها مي باشد .

گوگل پیج رنک و رتبه بندی سایت‌ها را با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی محاسبه مي كند که پي در پي روزانه بروزرسانی و آپدیت مي شود مانند آپديت هاي گوناگون مثل پاندا و پنگوئن ، توانسته اند بر روی سئو اثرهاي خوب و بد به جاي بگذارند . با بروز رساني شدن الگوریتم گوگل پاندا ، سایت‌هایی که ازمطالب و محتويات تکراری و کپی شده از سایت های دیگر استفاده می کنند ، کلا در جستجو ها در صفحه هاي نخست موتور‌های جست و جوگر گوگل حذف می شوند و به جای آن ها سایت‌ هایی با مطالب خوب و غير تكراري قرار می گیرند .

با بروز رساني پنگوئن ، وب سایت‌ هایی که لینک‌ خريداري نمودند و یا تبادل لینک داشتند ، منجر به مشكلاتي شدند و ‌از سمت الگوریتم گوگل براي انها پيامي ارسال شد. البته این پیغام‌ها حتی زمان پاندا نیز برای وبمستر‌ها ارسال میشد .

با تمام این آپديت ها و بروز رساني های الگوریتمی باز هم گوگل در حال بروزرسانی بیش تر است و ممكن است در همین زمان آپدیت دیگری را انتشار دهد.

پیج رنک هم نشان دهنده روش كار یک وب سایت در حوزه هاي لینک بیلدینگ مي باشد ، اما باید اين نكته را حائز اهميت شد که گوگل گاهي اوقات پیج رنک را آپديت و بروز رساني میکند و این فعاليت از یک زمان خاص و مشخص پيروي نمي كند و تصادفي مي باشد . به هر حال ممكن است ، الکسا قابل اطمينان تر باشد! زيرا الکسا هر روز رتبه و رنكينگ ها را آپديت مي نمايد .

 

پیچ رنک

 

قابل ذكر است كه در سال ۲۰۱۰ در مدت ۹ ماه گوگل پیج رنک‌ها را مورد آپديت قرار نداد اما در سال ۲۰۱۱ در یک مدت زمان كمي ، چندين مرتبه مراحل بروز رساني پیج رنک‌ها را انجام داد . پیج رنک روی رتبه کلمه ها تاثیری نمي گذارد اگر شما اين طور فكر مي كنيد . به عنوان مثال شايد کلمه خاص یک سایت با پیج رنک پايين درصفحه اول موتور جستجوي گوگل قرار بگيرد و سایت دیگر که پیج رنکش بالاتر است در صفحه دوم جاي داشته باشد.

مناسب ترين كار اين است كه به جاي اينكه ارقام و رتبه‌ها را در موتور جستجو مشاهده كنيم ، بررسي كنيم كه سایت با کلمه کلیدیش در صفحه اول موتور جستجو قرار دارد يا خير؟ به عنوان مثال به سایت fxmarketcenter مراجعه نماييد ، این سایت از پیج رنک پایینی برخوردار است اما با کلمه کلیدی” فارکس ” اين سايت در صفحه ی اول گوگل جای گرفته است ولی سایت‌ های رقیب آن ، پیج رنک‌های ۳ و ۴ را دارا هستند اما در صفحه اول قرار نگرفته اند.

پس ضروري ترين كار پیدا کردن سایت با کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل مي باشد.

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.