الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل

روزانه گوگل به بیشتر از یک میلیارد انواع جستجوی مردم در سرتاسر دنیا پاسخ می‎دهد. میتوان گفت گوگل از قدرتمند ترین و جذاب ترین موتورهای جستجو برای کاربران است که جستجوهای آنها ا پاسخ میدهد . حجم اطلاعاتی که این روزها در اینترنت جابجا میشود بسیار بالاست و روزانه چندین میلون نفر از موتورهای جستجو به خصوص گوگل استفاده میکنند به همین علت موتورهای جستجو برای پاسخ مناسب برای جستجوی کاربران ، باید اطلاعات با حجم بالایی که دارند را به دسته بندی و ذخیره کنند و در نهایت اطلاعات کامل و درستی را به دست کاربران خود برسانند ، اطلاعات باید به گونه ای باشد که کاربر از آن بتواند استفاده کند و نزدیک ترین مورد به جستجوی کاربر باشد.

الگوریتم گوگل چیست ؟

الگوریتم های گوگل و بقیه موتورهای جستجو ، در حقیقت برنامه ها و انواع معاله ها و توابع ریاضی هستند که اطلاعات را با انها میتوان دسته بندی و منظم کرد تا در مواقعی که به اطلاعات نیاز شد آن را به نمایش کاربر بگذارند . این الگوریتم ها برای بهینه سازی سایت در گوگل و سئو است .
خزنده موتور جستجو ، اطلاعات را جمع آوری کرده و ذخیره میکنند .

الگوریتم گوگل و توابع وابسته موتورهای جستجو ، داده ها را جمع اوری و ذخیره می کنند و در نهایت انها را دسته بندی کرده و نگهداری می کنند ، هرگاه کاربر موردی را که به دنبالش هست وارد کرده ، حالا نوبت به الگوریتم میرسد که در میان انبوهی از اطلاعاتی که در اختیارش است ، به دسته بندی ها مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر را به عنوان خروجی مناسب به کاربر نمایش دهد.

هرکسی دوست دارد در هر زمینه ای که وب سایت او فعالیت میکند اطلاعات مورد جستجوی کاربر از طراحی سایت او انتخاب شود و طراحی وب سایت او برای کاربر به نمایش گذاشته شود و همین موضوع باعث ایجاد رقابت شدیدی شده که وب سایت ها را در رتبه های بالاتر موتور های جستجو به نمایش بگذارد .

الگوریتم گوگل از فاکتور کلمات کلیدی یا همان گزینه ی (برچسب) استفاده میکند با توجه به میزان تکرار کلمات کلیدی در یک صفحه موتو جستجوگر گوگل به صفحه امتیازی می دهد و همین امتیاز است که در جستجوهایی که توسط کاربران انجام میشود رتبه و مرتبه سایت را نمایش میدهد .

قطعا قرار گرفتن در رتبه های اول جستجو برای مدیران و ادمین های وب سایت خیلی زیاد اهمیت داررد زیرا این موضوع با بازدید افراد از سایت ها نسبت مستقیم دارد یعنی هر چه در رتبه ی بالاتری باشید افزایش بازدید و بالا رفتن ترافیک سایت را به همراه دارید .

تغییر الگوریتم گوگل امری پر واضح است و هر چند وقت یکبار گوگل الگوریتم های خود را برای جلوگیری از کلک هایی که وب سایت ها میزنند تا در نتایج بالای جستجو ها دیده شوند ، عوض میکند تا سایت های نا مربوط را از جستجوها کنار بگذارد .

گوگل این کار را بخاطر کاربران انجام میدهد تا همواره اطلاعات متناسب با جستجوی آنها را به دستشان برساند نه اطلاعات بی ارزشی که هیچ کاربردی برایشان نخواهد داشت .

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.