بازاريابي اينترنتي با پست الكترونيكي

بازاريابي اينترنتي با پست الكترونيكي

بازاريابي از راه پست الكترونيك جزء روش هاي جديد در بازاريابي مي باشد و از ابزارهاي دنياي مجازي در بازاريابي مستقيم به شمار مي آيد.

چه نكته هايي در بازاريابي اينترنتي بوسيله پست الكترونيكي لازم است كه بدانيم :

همانطور كه از آمار و تحقيقات به عمل آمده قابل ارائه است بازاريابي اينترنتي از طريق پست الكترونيكي پس از بازاريابي از راه موتورهاي جستجو قرار گرفته است و اين روش نيز در امر بازاريابي موثر مي باشد.

مقايسه بين بازاريابي از راه ايميل و فرستادن نامه هاي پستي صورت گرفته است و بازاريابي با ايميل مزايايي دارد كه به اين موارد مي پردازيم.

با هزينه خيلي پايين شما مي توانيد به مشتريان ثابت و جديد خود پيام ارسال نماييد و مخاطبان زيادي را از اخبار خود در پيام ها آگاه سازيد.

در بازاريابي اينترنتي از راه پست الكترونيكي از لحاظ زماني نيز وقت گير نمي باشد و زمان ارسال پيام در برابر نامه هاي سنتی بسيار ناچيز مي باشد. در ارسال پيام پستي هرچقدر كه فاصله جغرافيايي زياد باشد در زمان انتقال پيام فرقي نمي كند.

مي توان تأثير پيام هايي كه ارسال شده اند را رديابي كرد و قابليت اندازه گرفتن را نيز دارد و مؤثر بودن آن را ارزيابي نماييد.

در بازاريابي پست الكترونيكي مي توان پيام ها را به صورت سفارشي طبق نياز و سليقه مخاطبين خود آماده كرد و بعد ارسال شود.

چه بسا كه سرعت ارسال پيام هاي پست الكترونيكي بالا مي باشد و بدین وسیله مي توان نتيجه و بازدهي اين كار را زودتر مشاهده نمود.

بازاريابي اينترنتي با پست الكترونيكي در كاربرد هاي متفاوتي ارائه مي شود از جمله :

به آساني مي توان محصولات را براي مشتريان معرفي كرد. اگر شما صاحب مغازه ي مانتو فروشي هستيد و مانتوهاي جديدي آورده باشيد مي توانيد به مشتريان دائم خود از طريق ايميل اطلاع دهيد فقط بايد قبلاً از مشتريان خود اطلاعات مربوط به آدرس ايميل را دريافت كرده باشيد و از این راه نمونه کارهایتان را برای انها بفرستید .

هم چنين براي تشويق مشتريان مي توانيد در يك زمان مشخصي كالا و محصولات خود را به فروش برسانيد مثلاً از طريق ايميل به مشتريان خود اطلاع دهيد كه جشنواره خريد برگزار نموده ايد و يك تاريخ مشخصي با امتيازات ويژه اي دارد و اين گونه مشتريان شما مايلند كه از شما خريد نمايند و این کار را می توانید به سرعت انجام دهید .

از اصلي ترين كاربردهاي بازاريابي اينترنتي از طريق ايميل اين است كه وفاداري مشتريان نسبت به خود را دارید و یک رابطه دو طرفه را با آنان برقرار می كنيم. بنابراين بايستي درخواستهاي مشتريان را آماده و در مدت زمان خاص به آنها اطلاع دهيم. كالا و محصولات بايد با كيفيت باشد تا مشتري جذب شود و رابطه نزديك خود را از راه ايميل با مشتريان خود ادامه دهيم.

ما براي دو گروه از مخاطبان خود ايميل ارسال مي نماييم. دسته اول مشترياني هستند كه علاقه به دريافت ايميل دارند و از دسته ی قدیمی مشتريان ما می باشند . و اما دسته دوم جزء مشتريان ما نبوده اند. اطلاعات اين دسته از مشتريان را از طرق ديگر بدست آورده ايم و به ليست گيرندگان ايميل اضافه شده اند. اما بیشترین تأثير پست الكترونيك بر روي دسته اول است.

اقدامات اوليه براي استفاده از بازاريابي از طريق پست الكترونيك بدين گونه مي باشد و سازمان ها و شركت ها بايد اين مراحل را ايجاد نمايند :

نخست بايد پايگاه اطلاعاتي از مشتريان ثابت كه قبلاً از ما كالايي خريداري نمودند و مشتريان جديدي كه احتمال خريد كالا را خواهند داشت را ايجاد نماييم .مي توان اين پايگاه اطلاعات را از شركت هاي معروف كه آماده كرده اند بهره برد چون تأثير اين پايگاه از پايگاه هاي اطلاعاتي تبليغ شده در اينترنت بيشتر و بهتر خواهد بود.

چون ايميل ها به صورت انبوه ارسال خواهند شد بايستي از نرم افزارهايي كه مطمئن هستند استفاده كرد. اين نكته رعايت شود كه ايميل به صورت اسپم و مزاحم نباشد چون احتمال خوانده نشدن آن بالا مي رود و باید در اینباکس دریافت شود .

پايگاه اطلاعاتي كه در اختيار داريد را ماهانه آپديت نماييد و اطلاعات جديد وارد كرده و اطلاعاتي كه مفيد نيستند را پاك نماييد. پس به پايگاه اطلاعاتي خود اهمیت داده و آن را جدی بگیرید زیرا هر چقدر که این پایگاه شما مفيدتر و با ارزش باشد قطعا موفقيت شما نيز بالاتر و بیش تر خواهد بود .

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.