بازاریابی اینستاگرام با استراتژی هشتگ

بازاریابی اینستاگرام با استراتژی هشتگ

نماد پیش وندی که قرار است درباره ی آن صحبت کنیم هشتگ # نام دارد که این نماد از تگ‌ های ابرداده به حساب می اید .کم و بیش در مورد هشتک اشنایی دارید و در رسانه های مختلف درباره ی ان مطالبی را مشاهده کرده اید . نوشته های کم و کوتاه در وبلاگ های موجود در انواع شبکه ‌های اجتماعی مثل : فیس بوک و Twitter یا +Google نیز با کمک یک و یا چند کلمه ی وابسته ممکن است که تگ شوند .

از ابزاری همانند هشتگ می توانید برای گروه ‌بندی کردن این گونه از پیام ‌های وابسته به هم استفاده نمایید ، به این ترتیب افراد می توانند هشتگ های مورد نظر را جستجو کرده و از طریق آن ها به پیام ‌های مربوطه در متن دسترسی پیدا کنند .

می توان گفت که هشتگ برای بار نخست در شبکه ی IRC جهت برچسب‌ گذاشتن موضوع و گروه ها استفاده شد و همین طور از آن برای گذاشتن علائم در پیغام‌ شخصی به گروهی مشخص و خاص و یا گذاشتن علامت‌ در پیغام ‌های فردی مربوط به یک کانال مشخص به کار گرفته می شود و قابل استفاده است .

کانال‌های موجود در شبکه ی IRC داخلی با قرار دادن علامت # اضافه می شوند .

در انجمن ‌های مخصوص به گفت و گو های بدون ‌ناظر و غیر دائمی از علامت هشتگ بیش تر بهره می گیرند .

می توان این گونه گفت که هر شکل و نوع ترکیب از کاراکتر ها که در ابتدا با علامت hash آغاز شده باشند ، در حقیقت نوعی از یک هشتگ هستند و هر کدام از هشتگ ها اگر به وسیله ی افراد کافی رواج یابند به یک «trend» تبدیل می شوند و تعداد زیاد تری از کاربران را به طرف خود کشانده و جذب می کنند .

یکی از شبکه های اجتماعی که از هشتگ زیاد استفاده می کند شبکه اجتماعی توییتر است که در Twitter، زمانی که هشتگی خاص خیلی محبوب می گردد ، آن وقت در قسمت موضوع های پرطرفدار مربوط به صفحه ی هر شخصی به نمایش گذاشته شده و قابل دیدن است .

موضوع هایی که خیلی طرفدار دارند بر پایه ی منطقه ی جغرافیایی Twitter دسته بندی و سازمان دهی می گردند .

از دیگر شبکه ها و رسانه های اجتماعی که در ان از هشتگ زیاد استفاده می شود می توان به اینستاگرام اشاره ای کرد .

# ( هشتگ ) یک علامت تازه به حساب نمی اید و به آن علامت Number Sign می گویند .

در بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی مختلف می توان از هشتگ قبل از جمله ها یا در وسط و یا پایان جمله و چسبیده به کلمه ای خاص بهره گرفت ولی آن را نمی توان برای تعداد افزون تر از یک کلمه استفاده کرد .

پس اگر شما بخواهید مثلا برای بیش از چند کلمه و یا یک جمله هشتگ را به کار ببرید باید تمامی آن کلمه ها را از طریق راهی به هم متصل نمایید .

برای این کار معمولا از علامتی مانند Underline یا شیفت یا منها استفاده شده و از طریق آن کلمه ها را به یکدیگر متصل می کنند و یک جمله را هشتگ می کنند .

اگر در متون تولید شده ی خود از هشتگ ها استفاده نمایید سبب می شود که مطالب به وسیله ی کاربر ها بهتر و ساده تر جستجو شوند و پیدا شوند . در حقیقت هشتگ همانند تگ عمل می کند .

به همین دلیل است که استفاده از هشتگ ها روز به روز افزایش می یابد .

در بین شبکه ‌های مختلف اجتماعی استفاده از هشتگ ها در شبکه ی اینستاگرام یک کم فرق می کند ، مخاطبین در اینستاگرام نه تنها برای بیان موضوعی خاص و فهرست کردن ، بلکه برای گفتن انواع مختلف احساسات خود از هشتگ استفاده می کنند و با کمک آن‌ شوخی و یا احساس های دیگر را بیان می نمایند و به معرض دید همگان می گذارند .

از دیگر کاربرد های ابزار هشتگ می توان به اعتراض نسبت به سازمان و شرکت ‌ها بهره برد . زمانی که مشتری نتواند در جایی به سازمان اعتراض کند می تواند در اینستاگرام با کمک گرفتن از هشتگ این کار را انجام دهد که به آن بشتگ Bashtag می گویند .

از هشتگ ها استفاده ی بهینه کنید ، علامت هشتگ دو کاربرد اصلی را دارا می باشد : به مخاطبی که در حال دیدن تصویر شما است می گوید که شما دقیقا از گذاشتن این تصویر چه انگیزه ‌ای در سر داشته اید . در کاربرد بعدی استفاده ی درست و به جا از هشتگ ،‌ به جستجو کردن و یافتن آن تصویر کمک می کند .

اگر اهل جستجو کردن در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می باشید می دانید که جدای از Username، شما می‌توانید Tag ها را نیز جست و جو نمایید پس در این صورت با گذاشتن هشتگ در جای مناسب می ‌توانید به اسانی در جستجو های افراد دیده و مشاهده شوید و به کمک آن صفحه ی شخصی تان را به معرض دید اشخاص و کاربران بگذارید و به این ترتیب بازدید کننده ی بیش تری به سمت صفحه ی شما می اید .

 

برای آگاهی از قیمت پکیج ها اینجا کلیک کنید .

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.