بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی از واژه هایی است که در چند سال اخیر استفاده از آن در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است، بازاریابی محتوایی یکی از جدیدترین روش های برقرای ارتباط با مخاطبان یا مشتریان است، در تعریف بازاریابی محتوا باید بگویی» منظور از بازاریابی محتوایی ارائه تکنیک بازاریابی برای تولید و نشر محتوای مورد نظر که در عین جذابیت و ارزشمندی به منظور ترغیب و درگیرکردن افراد هدف صورت می گیرد. هم اکنون که شما خواننده محترم در حال مطالعه این نوشته هستید این محتوا اگر بتواند نظر شما را تا آخر جلب کند و شما را راغب به خواندن ادامه نوشته بکند به نوعی توانسته بازاریابی محتوایی برای سایت کند و ارتباطی موثر با شما برقرار کند.

تعریفی از بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا همان واژه ی Content marketing است و بیش تر به قسمت محتوا در بازاریابی اینترنتی می پردازد و آن قسمت را بیش تر در نظر دارد . هدف اصلی از به وجود امدن بازاریابی محتوایی در واقع فرایند تولید و اشتراک گذاری یک سری از محتواهای سایت است که همان موضوعات باعث حفظ مشتریان شده و سایت را جذاب تر می سازد و کاربر را به سمت سایت می کشاند و او را راغب کرده تا در وب سایت بماند.

بازاریابی محتوایی موضوعی است که اگر به نحو درستی به کار بسته شود اقدامی بسیار موثر، پرکاربرد، کم هزینه و بدیع است. هرچقدر که بتوان یک محتوای ارزشمند، باکیفیت و مرتبط با حوزه کاری کارفرما برای مجذوب کردن مشتری و ایجاد ارتباط متسمر با او تولید شود، موثرتر خواهد بود و در نتیجه می توان مشتری بالقوه به سمت کسب و کار جذب کرد.

بازاریابی محتوایی در اصل هنر ارتباط برقرار کردن با مشتریان حقیقی است؛ البته بالقوه بدون اینکه فروشی در کار باشد. در بازایابی محتوایی محتوای مفید بدون چشم داشت تولید و در اختیار مخاطب گذاشته می شود البته نه هر محتوایی بلکه محتوایی که هم به درد مشتری بخورد و هم به درد معرفی محصول یا کالا یا خدمات یک شرکت یا موسسه.

بازاریابی محتوا

البته باید گفت بازاریابی محتوا به هوشمندی مشتری بسیار اهمیت می دهد. یعنی آنچه در استراتژی بازاریابی محتوایی حرف اول را می زند این است که صاحبان کسب و کار با دادن اطلاعات مفید و به درد بخور به مشتری و کاربر در نتیجه ترغیب مشتری به خرید و برقراری ارتباط با کسب و کار خود و ایجاد وفاداری در بین مشتریان پاداش این کار را می گیرند.

در بازاریابی محتوایی باید شناسایی دقیقی از جامعه هدف داشته باشید تا بتوانید برای آنها دست به تولید محتوا بزنید. در هر زمینه که فعالیت می کنید باید شناسایی دقیقی از مشکلات جامعه هدف داشته باشید تا حرف هایتان رنگ و بوی جامعه هدف را بدهد.

در مرحله بعدی آنچه در بازاریابی محتوایی حائز اهمیت است اینکه به دقت به راه حل های دقیقی برای حل مشکلات احتمالی جامعه هدف بپردازند با ارائه راه کارهایی آنها را در حل مشکلاتشان یاری دهید. و مهمتر اینکه باید خواننده با موضوع درگیر شود یعنی درگیرشدن با موضوعی که قصد بیان آن را دارید نکته کلیدی در موفقیت ( محتوای بازاریابی )محسوب می شود.

بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوایی انچه که اتفاق می افتد و هدف بازاریابی محتوایی است به هیچ عنوان فروش محصول نیست؛ بلکه قصد این است که با صرف هزینه اندک اعتماد و رضایت حجم وسیعی از جامعه هدف را جلب نماید و از سویی هزینه های مربوط به هزینه های سرسام آور تبلیغات محیطی، تلویزیونی، تیزری و... را بکاهد. باید سعی شود تا مشتری را به یک مشتری دائم و ثابت تبدیل نمود و آن را همیشه در کنار خود نگاه داشت .

بازاریابی محتوایی برای بسیاری از شرکت های بزرگ همچون کوکالا ثابت کرده که انها بهترین راه برای تبلیغ انتخاب کرده اند؛ البته می تواند راه حل بسیار خوبی برای کسب و کارهای متوسط و کوچک نیز باشد.بازاریابی محتوایی را جدی بگیرید زیرا در سود و شناساندن کسب و کارتان به شما  کمک زیادی می کنند . 

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.