بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

فواید بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای مخفف MLM بازاریابی چند سطحی است که البته در برخی مواقع از آن به نام بازاریابی شبکه ای نیز یاد می شود. طبق نامگذاری بازاریابی شبکه ای یعنی اینکه لایه های متعددی از افراد مختلف ، وظیفه بازاریابی یک محصول و رسانیدن آن را به دست مصرف کننده بر عهده دارند. یک بازاریاب علاوه بر ترغیب مشتریان، آموزش نیرو های تازه نفس را نیز برای پیشبرد بهتر کار بر عهده دارد. هر چه بیش تر بتوان مشتری را به خرید ترغیب کرد محصولات شرکت را بیش تر میتوان فروخت و سود بیش تری را وارد چرخه ی شرکت و سازمان کرد .

بازاریابی شبکه ای  و بازاریابی اینترنتی هدف بیشتر شرکت ها است، معمولا امروزه جمله در صورت معرفی یکی از دوستانتان به ما خرید بعدیتان را با تخفیف بخرید بسیار می شنوید، این جمله همان بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چندسطحی است.استفاده از بازاریابی شبکه ای در پیشرفت شرکت های مختلف نقش موثری دارد و اگر در شركتی سيستم بازاريابي شبکه ای نباشد و وجود نداشته باشد ، مدير و نمايندگان فروش را بدون دخالت اینترنت وشركت انتخاب خواهد کرد.

از بازاریابی شبکه‌ ای به نام  بازاریابی چندسطحی هم نام برده می شود که اصطلاح انگلیسی آن نیز معادل Network Marketing است و نوع فروش محصول و خدمات در این روش تقریبا بی واسطه بوده و کمپانی‌ ها محصولات و خدماتشان را بدون انجام هیچگونه از تبلیغاتی به معرض نمایش و  فروش می‌ گذارند .

بسیاری از شرکت ها و موسساتی چون شرکت های ارتباط تلفنی، آژانس مسکن و...از این روش بسیار استفاده می کنند. البته شغل های تخصصی مثل( پزشکان، دندانپزشکان، حسابداران) با استفاده از بازاریابی شبکه ای می توانند ماندگاری یا عدم ماندگاری خود را با معرفی بیمارانشان به دیگران تضمین کنند. همه این مشاغل سعی می کنند تا مشتریان کنونی شان تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات شان را برای دیگرانی که میخواهند در آینده نزدیک با تبلیغ جزو مشتریان بالقوه خواهند شد.

بازاریابی شبکه ای

شرکتی که از بازاریابی شبکه ای استفاده نمی کند مدیر یا بازاریابان به وسیله خود شرکت استخدام می شوند، در این نوع شرکت ها برای استخدام بازاریابان به دلیل نبود منابع مالی یا همان حقوق مکفی و استخدام تعداد بیشتری از بازاریابان شرکت با مشکل مواجه است.

همچنین اگر مدیر شرکت نتواند از عهده وظایف محوله به دلیل حجم زیاد کارها بر بیاید شرکت مجبور به استخدام مدیر دیگر در کنار مدیر قبلی یا ارتقا یکی از بازاریابان به عنوان نماینده فروش می شود که به این حالت از بازاریابی چند عرضی می گویند.چرا که شرکت به صورت افقی توسعه و رشد پیدا می کند؛ در حالی که در بازاریابی شبکه ای توسعه شرکت به صورت عمودی است.

 

بازاریابی اینترنتی

در یک شرکتی که از بازاریابی شبکه ای تبعیت می کند به این صورت کارها انجام می شود در ابتدای کار با ثبت نام فردی که می تواند مشتریان و نمایندگان فروش را جذب کند، کار شروع می شود، در این شیوه این امکان برای بازاریابان وجود دارد که بعدا مدیر شود، البته اشخاصی که بتوانند افراد بیشتری را جذب کنند.

در بازاریابی شبکه ای شرکت به جای پرداخت حقوق با افراد مختلفی که در سازمان و یا شرکت کار می کنند ، کمیسیون می پردازد و به این صورت شرکت یا محدودیتی برای جذب مدیر و نماینده فروش ندارد. این کار به خاطر اینکه سریعا بازایابان زیاد می شوند بسیار برای پیشبرد اهداف شرکت لازم و ضروری است و می توان از آن استفاده کرد . البته به نفع بازاریابان نیز است چرا که درآمد آنها به فروش دیگر بازاریابان نیز بستگی دارد که هر چه حجم فروش بیشتر باشد درصد فروش دریافت می کنند.

بازاریابی شبکه ای عمده ترین به معنای ارائه روش هایی است که برای شناسانیدن محصول یا خدمات بکار بسته می شود که این شیوه ناب ترین راه برای معرفی محصول به مشتری است.بازاریابی شبکه ای از سویی شیوه ای بسیار معقول و منطقی است چرا که اگر شخصی در تجارتی با دیگران شریک شود وقتی به سود می رسد که شریک او نیز سود ببرد و این یک ارتباط دو طرفه می باشد ؛ بنابراین از بازاریابی شبکه ای می توان به بهترین شیوه بازاریابی یاد کرد.

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.