روش های بازاریابی اینترنتی

روش های بازاریابی اینترنتی

روش بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و بازاریابی شبکه ای به عنوان جدیدتر روش افزایش مشتریان و ارتقا بازدهی شرکت ها و سازمانها به روش های مختلفی صورت می‎گیرد. به طوری که این شاخه از تجارت الکترونیک در اسلوب های مختلف راه های جدیدی را برای طرفداران خود پیدا کرده است.

در زیر به بهترین روش های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی می‎پردازیم.

 

بازاریابی اینترنتی

برای آگاهی از قیمت پکیج ها اینجا کلیک کنید .

این نکته بسیار مهم است که صاحب هر کسب و کار و تجارتی در فضای مجازی و دیجیتال بداند که عمده ی ترافیک وارد شده به طراحی سایتش از چه راهی است و شامل چه بخش هایی می گردد. یعنی باید بداند که کدام یک از طراحی سایت ها کاربر وارد سایت می کند و یا اینکه چه نوع تبلیغاتی کاربران را افزایش می دهد . بازدید کنندگان و کاربران معمولا یا به شکل (direct traffic) و مستقیم وارد سایت می شوند یا از طریق سایت های دیگر (Referral traffic)  .

برخی از کاربران نیز از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت شما می ایند.

هم چنین تبلیغات در سایت های (بازاریابی اینترنتی) دیگرنیز می تواند ورودی برای شما بیاورد .

 

  • استفاده از موتورهای جستجو

موتورهای جستجو بیشترین سهم را در بازاریابی اینترنتی بر عهده دارند. آنها می‎توانند به راحتی ترافیک زیادی را به سمت سایت شما روانه کرده و تعداد بازدیدکننده های طراحی وب سایت را افزایش دهند.

اگر چه موتورهای جستجو در مقابل کاری که انجام می‎دهند هیچ هزینه و مبلغی را دریافت نمی کنند، اما شرایط خاصی را تعیین می‎کنند که تنها با اجرای این شرایط می‎توان از خدمات آنها بهره مند شد.

بهینه سازی وب سایت از جمله خواسته های موتورهای جستجو است که با انجام آن، بازاریابی اینترنتی بدون پرداخت و به طور موثری انجام می‎شود.

 

  • استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

با وجود افزایش تعداد شبکه های اجتماعی از یکسو و افزایش تعداد کاربران اینترنتی از سوی دیگر، شاهد رونق تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستیم. مطالب و محتواهایی که در شبکه های اجتماعی قرار می‎گیرد، در زمان کوتاهی میان تمامی کاربران منتشر می‎شود.

زمانی که محتوای سایت مختصر، مفید و جذاب باشد، میزان این انتقال و انتشار سریعتر است و حجم بیشتری از مخاطبان و کاربران را در بر می‎گیرد. بنابراین می‎توان از شبکه هایی همچون لینکدین، فیسبوک، مای اسپیس، گوگل پلی، اینستاگرام و به تازگی تلگرام به عنوان شبکه های اجتماعی موفق نام برد.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

  • طراحی اپلیکیشن بازاریابی اینترنتی

یکی از موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی ساخت و طراحی یک اپلیکیشن می‎باشد. اپلیکیشن نیاز به یک طراحی سایت از پیش طراحی شده دارد. تمامی محتواهایی که در وب سایت قرار می‎گیرند، می‎توانند به شکل گزیده و منتخب در اپلیکشن نیز منتشر شود.

اپلیکیشن ها قابلیت نصب بر روی سیستم عامل گوشی های همراه را دارند و به همین دلیل کاربر می‎تواند در هر زمان که اراده کند، وارد سایت شده و از مزایای آن بهره مند شود. این روش بازاریابی نیازمند صرف هزینه و زمان و انرژی زیادی است.

هزینه طراحی و ساخت اپلیکیشن، بازاریابی برای انتشار آن، تولید محتوا در اپلیکیشن و ... از جمله سختی های این روش است. اما با وجود این همه سختی، میزان بازدهی و تاثیرگذاری آن بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی می‎باشد.

 

  • تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی از طریق تولید محتوا نیز به یکی از بهترین روش های حال حاضر تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از برندهای معروف دنیا از قبیل کوکاکولا بیشترین هزینه های خود را در قسمت بازاریابی محتوایی صرف کرده اند. میزان موفقیت روش بازاریابی محتوایی نیز کمتر از سایر روش ها نیست. در این روش اطلاعات مربوط به شرکت، محصولات و خدمات آن به صورت محتوا در اختیار کاربران قرار می‎گیرد.

اما آنچه در این میان اهمیت پیدا می‎کند، نوع و کیفیت محتواها می‎باشد که برای آن قوانین و تکنیک های بخصوصی وجود دارد. یکی از مهمترین شرایط محتواهای بازاریابی، استفاده از اطلاعات مورد نیاز کاربران می‎باشد.

نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.