طراحی سایت فروشگاهی و خرید اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی و خرید اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

افزایش تعداد کاربران اینترنتی موجب رونق تجارت الکترونیک و خرید و فروش های آنلاین شده است. از سوی هر روز شاهد ورود وب سایت های جدید هستیم. در این میان طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که به طور مستقیم وارد موضوع خرید و فروش شده و می‎توانند در زمان کوتاهی راندمان و بازدهی شرکت را افزایش دهند.

اما نباید فراموش کرد که طراحی سایت فروشگاهی (طراحی سایت) بدون در نظر گرفتن اصول و تکنیک های واقعی نه تنها تاثیری در فروش اینترنتی محصولات ندارد، بلکه ممکن است نام تجاری و برند محصولات را نیز بی اثر کنند.

نظر بسیاری از خریداران این شده است که پیدا کردن محصولات و خدمات و انواع مختلفی از کالاها در زمینه های مختلف بسیار کار راحت و آسانی گشته است البته به کمک اینترنت و از این طریق می توان نیازهای مختلف را بر طرف نمود و به تجارت رنگ تازه ای بخشید .

مشتریان و متقاضیان کالاها و خدمات مختلف به دلایل مختلفی از جمله کار و گرفتاری فراوان و یا مسائلی همانند ترافیک زیاد و یا اصلا به دلیل آسانی بیش تر خودشان خیلی کمتر به صورت حضوری به خرید رفته و به مکان های مختلف حضوری سر می زنند و در واقع ان ها سعی می کنند تا کالا های اساسی و مورد نیاز شان را بیش تر از طریق اینترنت گرفته و جستجو کنند و در نهایت از همین راه هم محصولات را خرید نمایند.

  • مزایای طراحی سایت فروشگاهی

  1. امکان خرید بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی
  2. در دسترس بودن محصولات متنوع با سایز و رنگ های مختلف
  3. کاهش هزینه های رفت و آمد و همچنین صرفه جویی در زمان و انرژی
  4. افزایش گزینه های انتخاب و قدرت تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده محصولات
  • طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی به مانند سایر وب سایت ها می‎باشد که نیازمند صفحات متنوع به همراه محتوا است. محتوای اصلی وب سایت های فروشگاهی، مقالاتی در رابطه با محصولات، تصاویر محصولات، ارائه قیمت و ... است که در اختیار کاربران قرار می‎گیرد.

از مهمترین مشخصه های یک طراحی سایت فروشگاهی، امکان سفارش محصول توسط کاربران، پرداخت های آنلاین و مقایسه میان چندین محصول است.

طراحی سایت فروشگاه

  • مزایای طراحی سایت فروشگاهی (طراحی سایت فروشگاه اینترنتی)
  • تهیه و تنظیم بانک اطلاعات در رابطه با محصولات
  • معرفی محصولات به جمع وسیعی از کاربران اینترنتی
  • دستیابی به مشتریان بدون محدودیت های جغرافیایی و زمانی
  • دستیابی به نظرات مشتریان، سلیقه، پیشنهادات و انتقادات آنها
  • امکان تاثیرگذاری بر مشتریان و تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری
  • کاهش هزینه های تبلیغات و استفاده از موتورهای جستجو به عنوان بازاریاب های رایگان
  • نحوه طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی سایت فروشگاهی و خرید اینترنتی توجه به محتوای سایت و مطالب موجود در طراحی سایت شما اهمیت زیاد و قابل وصفی دارد زیرا مطالب نقش مهمی در سایت شما بازی می کنند و این که برای بهتر دیده شدن وب سایت در این شرایط باید تصاویر مربوط به محصولات و ویدئوهای لازم در اختیار مشتریان و کاربران قرار بگیرد.

امکان مقایسه محصولات و سفارش محصول در زمان کوتاه نیز از دیگر ضرورت های یک وب سایت فروشگاهی است. از سوی دیگر فروش اینترنتی بدون در نظر گرفتن بازاریابی هدفمند و اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل ممکن نیست. به همین دلیل ناخودآگاه وارد مبحث سئو و بهینه سازی وب سایت می شویم.

طراحی وب سایت فروشگاهی بهترین مکان است برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات شما و در حقیقت جایی می باشد که می توانید لیست وار و یا به صورت جدول بندی شده محصولا تتان را برای کاربران و مشتریان تان در فضای اینترنت به نمایش بگذارید . انها با مشاهده ی تصاویر و جزئیات اگر به خرید نیاز داشته باشند می توانند به صورت انلاین سفارشات خود را ارائه دهند .

  • بهینه سازی و سئو ی سایت فروشگاهی

برای رعایت کرد سئوی وب سایت و بهینه سازی سایت فروشگاهی باید منطبق با پارامترهای موتورهای جستجو حرکت کرد. در این صورت فروشگاه اینترنتی باید به مواردی از جمله قابلیت نمایش محصول، سیستم جستجو و سیستم خرید محصولات را در نظر داشته باشد. از سوی دیگر استاندارد و کامل بودن نیز تاثیر زیادی بر بهینه سازی سایت فروشگاهی دارد.

برخی از فاکتورهای مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی عبارتند از: دسته بندی کامل و سطح به سطح، سیستم تگ و ارتباط بین صفحات، داشتن فیلدهای کامل برای محصول، نمایش محصولات مشابه، پرداخت آنلاین، نمایش سوالات متداول، سیستم پشتیبانی و ارتباط با واحدهای فروش و مالی، جستجوی پیشرفته بر اساس فیلدهای محصولات در دسته بندی های مختلف، امکان مقایسه فیلدهای مختلف محصولات، در نظر گرفتن سیستم حراجی و ...

       
نام شما (*) :
ایمیل شما :
تلفن شما (*) :
کد امنیتی (*) :
پیام شما (*) :

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.